حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
خدمت‌رسانی به زائران در حوزه بهداشت و درمان؛

آمادگی ۵۰۰ نیروی بهداشتی خوزستان در مرز چذابه

آمادگی ۵۰۰ نیروی بهداشتی خوزستان در مرز چذابه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: این دانشگاه با هدف تأمین سلامت زائران در آستانه اربعین حسینی، اقدام به استقرار ۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز چذابه کرده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمدحسین سرمست امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار ۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز چذابه اظهار کرد: این نیروها شامل کارشناسان بهداشت محیط، پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت عمومی و ماما هستند که به‌صورت شیفتی در مرز چذابه مستقر خواهند شد و به‌صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت زائران افزود: نظارت بهداشتی دقیق بر موکب‌ها، از جمله کلر سنجی آب آشامیدنی و نظارت بر طبخ و توزیع غذا، در دستور کار قرار دارد. همچنین، برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر، غربالگری زائران در مرز چذابه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: علاوه بر استقرار نیروها در مرز، بیمارستان‌های خوزستان، به‌ویژه بیمارستان‌های طریق‌القدس بستان و شهدای نفت دشت آزادگان، در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز، خدمات درمانی رایگان به زائران ارائه دهند. همچنین، آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به‌عنوان درمانگاه‌های سیار در طول مسیر خدمت‌رسانی خواهند کرد.

سرمست با اشاره به شیوع سرخک در عراق بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، به کودکان زیر ۱۵ سال که واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، این واکسن تزریق می‌شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های درمانی در مرز چذابه عنوان کرد: درمانگاه شهید هاشمی با امکانات کامل اورژانسی و داروخانه به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران است. همچنین، سایر دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و سپاه نیز درمانگاه‌های موقت در مرز برپا خواهند کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از