حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
آموزش‌وپرورش مربوط به یک دستگاه تربیتی نیست
فرماندار اهواز در گفتگو با رهیاب:

آموزش‌وپرورش مربوط به یک دستگاه تربیتی نیست

فرماندار اهواز گفت: آموزش‌وپرورش مسئله‌ای ملی است و باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا کمبودها برطرف شود.

 سید احمد موالی‌زاده، در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و فرزند عزیزشان امام صادق (ع) را ضمن لزوم بهره‌مندی حداکثری از برکات این ایام برای زندگی فردی و خانوادگی امت اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

 وی همچنین با افتخار به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای این دوران اشاره کرد و افزود: این ایام فرصتی مناسب برای تجلیل از فداکاری‌های بزرگ‌مردانی است که برخی از آن‌ها اکنون در میان ما نیستند و به شهادت رسیده‌اند امیدوارم با اجرای برنامه‌های متنوع در استان، ذره‌ای از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ادا کنیم. این برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای برگزار شوند که یاد و خاطره شهدا و ایثارگران زنده بماند و نسل‌های جدید با این ارزش‌ها آشنا شوند.

 فرماندار اهواز در ادامه به موضوع بازگشایی مدارس و اهمیت تحصیل تأکید کرد، و گفت: باید در مرکز استان، یعنی اهواز، فرهنگ و نگاه جدیدی نسبت به آموزش‌وپرورش ایجاد شود آموزش‌وپرورش تنها متعلق به سازمان‌های آموزشی نیست، بلکه این حوزه باید موردتوجه همه قرار گیرد و متولیان آن باید به‌عنوان محور اصلی در نظر گرفته شوند.

 وی با تأکید بر آموزش‌وپرورش مسئولیت مشترک همه افراد جامعه است و باید فرهنگ یادگیری و تحصیل در بین جوانان نهادینه شود، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا این نگاه را در جامعه جا بیندازیم و به نسل جوان نشان دهیم که تحصیل و علم‌آموزی از ارزش‌های اساسی زندگی است.

 ضرورت توجه به آموزش‌وپرورش

 موالی‌زاده با اشاره به وجود مشکلات در سال‌های گذشته که برخی از دانش‌آموزان به دلیل مسائل مختلف نتوانستند به‌موقع به مدرسه بروند بیان کرد: سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ دانش‌آموز کلاس‌اولی به دلیل مشکلات مختلف تا آبان‌ماه نتوانستند به مدرسه بروند. این موضوع باعث به وجود آمدن نگرانی‌های شد حال همه نهادها برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی باید همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

 وی همچنین از همه مسئولان خواست که دست‌به‌دست هم دهند تا شرایط مناسبی برای بازگشایی مدارس فراهم شود.

 ضرورت همکاری نهادها

 موالی‌زاده تأکید کرد: مسئولیت بازگشایی مدارس تنها بر عهده مدیران نیست و رؤسای نواحی چهارگانه باید به طور راهبُردی در این زمینه فعالیت کنند. آموزش‌وپرورش مسئله‌ای ملی است و باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا کمبودها برطرف شود.

 فرماندار اهواز با توجه به بازگشایی خوب مدارس در شروع سال تحصیلی جدید بیان کرد: باید تمامی بدهی‌ها و مشکلات مالی مربوط به آب و برق مدارس تعیین تکلیف شود.

 وی از مسئولان خواست که با توجه به وضعیت بدهی‌ها، اقدامات لازم را انجام دهند تا هیچ مدرسه‌ای با مشکل خدمات‌رسانی مواجه نشود.

 موالی‌زاده با بیان این که بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل بدهی‌ها و مشکلات خدمات‌رسانی نتوانستند به‌موقع به مدرسه بروند بیان کرد: امسال قرار است سرویس مدارس از طریق نرم‌افزار سپند مدیریت شود که این اقدام می‌تواند به ایجاد نظام مشخص و بهبود کیفیت خدمات کمک کند.

 فرماندار اهواز در خصوص رانندگان سرویس مدارس باید به‌عنوان معلمان ثانوی در نظر گرفته شوند گفت: رانندگان تأثیر زیادی بر روی دانش‌آموزان دارند. ۵۰ دقیقه‌ای که بچه‌ها در سرویس هستند، می‌تواند تأثیرات عمیقی بر روی آن‌ها بگذارد؛ بنابراین، لازم است که یک سیستم پایش برای بررسی صلاحیت رانندگان و کیفیت خدمات آن‌ها ایجاد شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از