حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

آیین ستارگان دوکوهه برگزار شد

آیین ستارگان دوکوهه برگزار شد

پادگان دوکوهه اندیمشک از مراکز مهم خدماتی و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس بود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ۳۷ سال پس از جنگ تحمیلی و نابرابر رژیم بعثی با ایران، رزمندگانی که روزگاری در پادگان دوکوهه اندیمشک برای جبهه مقدم آموزش‌دیده و طراحی حملات آفندی و پدافندی را برعهده داشتند دور هم جمع شدند تا تجدید خاطره کنند.

 پادگان دوکوهه یکی از یادمان‌های دفاع مقدس است که شهدای به نام و سرشناسی چون سردار شهید همت و سردار شهید متوسلیان در آن فرماندهی نیروها را بر عهده داشتند.

 بیش از ۳۰۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس دور هم جمع شدند تا علاوه بر تجدید خاطره سه روز در هوای پاک و مقدس این پادگان حال و هوایی عوض کنند و آرمان خود یعنی آزادی قدس در این روزهای مهم را یادآور شوند.

 در میدان بزرگ دوکوهه سردار پاسدار حسن حسن‌زاده با تأکید بر ادامه‌دادن راه رزمندگان دیروز توسط جوانان و نوجوانان امروز گفت: روز آزادسازی قدس از هرزمان دیگری نزدیک‌تر است.

 وی در ادامه با اشاره به قداست پادگان دوکوهه در ایام جبهه به دلیل پرورش فکری و اعتقادی و معنوی رزمندگان در کنار آموزش‌های نظامی افزود: طوفان الاقصی آغازکننده نابودی رژیمی خواهد بود که جنایت‌کار بودن را افتخار می‌داند.

 فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران تأکید کرد: آرزوی نابودی رژیم منحوس صهیونیستی با انقلاب امام به یک هدف تبدیل و امروزه ضربات مهلکی که این رژیم متحول می‌شود شروع‌کننده نابودی کامل آن است.

 فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران در پایان گفت: آمریکا و هم‌پیمانان آن با تمام توان در حال دفاع چندجانبه از رژیم صهیونیستی هستند؛ اما عملیات وعده صادق که عملیات حداقلی جمهوری اسلامی ایران بود هیمنه این دفاع همه‌جانبه و چندلایه رو فروریخت و ثابت کرد در هرزمان که اراده شود اشغالگران صهیونیستی نابود می‌شود.

 پادگان دوکوهه اندیمشک از مراکز مهم خدماتی و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس بود.

 محوطه یادمانی پادگان دوکوهه در اندیمشک سال ۱۳۹۷ در فهرست میراث‌فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت شد و امروز یکی مهم‌ترین مراکز راهیان نور در کشور است و سالیانه صدها هزار بازدیدکننده و مشتاق دارد.

 سابقه خبر: شهید همت در عملیات آبی‌خاکی خیبر در اسفندماه ۶۲ به شهادت رسید که با وجود مقاومت عجیب رزمندگان ایرانی و حفظ جزایر مجنون، فرماندهانی چون همت و حمید باکری را از جبهه ایران گرفت.

 سابقه خبر: پادگان دوکوهه یکی از بزرگ‌ترین پادگان‌های ارتش، پیش از پیروزی انقلاب ۵۷ بود که در دوران جنگ ایران و عراق به طور موقت در اختیار لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله قرار گرفت و اکنون نیز در اختیار همان لشکر است. تیپ ۷ ولی‌عصر، تیپ ۱۴ امام حسین، تیپ محمد رسول‌الله به فرماندهی احمد متوسلیان، تیپ ۱۷ دی قم و تیپ ۸ نجف اشرف از نخستین ساکنان دوکوهه بودند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از