حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نماینده ولی‌فقیه در گتوند:

ابعاد شخصیتی امام باید تبیین شود

ابعاد شخصیتی امام باید تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در گتوند گفت: از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) به تعبیر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری که دوازده سال شاگرد ایشان بودند می‌توان به ایمان، روشن‌بینی، استقامت، اراده و عزم آهنین این بزرگ‌مرد تاریخ اشاره کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی‌نیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) به تعبیر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری که دوازده سال شاگرد ایشان بودند می‌توان به ایمان، روشن‌بینی، استقامت، اراده و عزم آهنین این بزرگ‌مرد تاریخ اشاره کرد.

وی با اشاره به سخنان آیت‌الله مطهری مبنی بر چهاربعدی بودن ایمان در شخصیت امام راحل، افزود: ایمان حضرت امام بر پایه ایمان به پروردگار، مردم، هدف و راه استوار بود.

امام‌جمعه شهرستان گتوند گفت: اولین بعد ایمان حضرت امام خمینی (ره) ایمان به خداوند متعال بود؛ یعنی تمام وجودش را ایمان به خدا فراگرفته بود. ایشان برای خدا قیام کرد و خدای متعال هم قلبی قوی به او عنایت کرد که اصلاً تزلزل و ترس در آن راه نداشت. وی هیچ قدرتی را بالاتر از خدا نمی‌دانست و همین سبب شد که بر تمام قدرت‌های جهان پیروز شوند.

فتحی‌نیا ادامه داد: دومین بعد، ایمان به هدف بود به‌گونه‌ای که اگر دنیا جمع می‌شد، نمی‌توانست وی را از هدفش منصرف کند.

وی بیان کرد: بعد سوم ایمان حضرت امام خمینی (ره) ایمان به راه مبارزه بود. خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند برای اینکه جلوی منکری را بگیرید منتظر کسی نباشید، در جامعه اگر کسانی شما را همراهی کردند، فبها ولی اگر نیامدند باید به‌تنهایی عمل کنید، هرچند که اسلام بر وحدت تأکید بسیار دارد.

امام‌جمعه شهرستان گتوند بعد چهارم را ایمان به مردم دانست و عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان کار امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه را با کار انبیا مقایسه کرد، به این دلیل که به مردم ایمان داشت، عاشق مردم بود، هیچ جایگاه و ثروتی برای خودش قائل نبود و هرآنچه بود را برای مردم می‌خواست.

 فتحی‌نیا گفت: حضرت امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۲ قیام خود را علنی کرد و علیه شاه موضع‌گیری کرد و از مردم و علما خواست که برای نجات دین همت بورزند و آشکارا مقابل دستگاه طاغوت ایستاد.

وی با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور مردمی و خدوم ایران و همراهانش، اظهار داشت: به حق لقب سیدالشهدای خدمت، زیبنده شهید آیت‌الله رئیسی بود چرا که در راه خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پای نمی‌شناخت و در این مسیر خستگی‌ناپذیر بود و مزد مجاهدت‌های خود را با رسیدن به درجه رفیع شهادت از خداوند گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از