حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت مردم
استاندار خوزستان مطرح کرد:

اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت مردم

استاندار خوزستان گفت: در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، دانش‌آموزان، دانشجویان، روحانیت و جوانان به‌عنوان محورهای اصلی در نظر گرفته شده‌اند تا با مشارکت فعال خود، یاد و خاطره دفاع مقدس را زنده نگه دارند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: تمرکز اصلی رویدادها و مراسم هفته دفاع مقدس بر انتقال ارزش‌ها، حماسه‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس به نسل‌های جدید خواهد بود. یکی از اقداماتی که در ایام این هفته انجام خواهد شد مربوط به راویان دفاع مقدس است که به اقصی‌نقاط استان اعزام شده و روایتگر جان‌فشانی‌های آن دوره پرافتخار خواهند بود.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که تلاش می‌شود زمینه برگزاری آن فراهم شود کنگره گرامیداشت شهدای در غربت است که مربوط به آزادگان عزیزی است که توسط دشمن بعثی در دوران اسارت به شهادت رسیدند و همچنان خانواده‌هایی هستند که در انتظار خبری از یافتن پیکر مطهر عزیزان خود که در پادگان‌های رژیم بعثی به شهادت رسیدند به سر می‌برند و جا دارد یاد و خاطره این اسوه‌های مقاومت و میهن‌دوستی را پاس بداریم.

 استاندار خوزستان گفت: تاکنون تعداد ۸۵ نفر از شهدای غریب شناسایی شده‌اند همچنین ۳۰ شهید غریب مربوط به ابوحمیظه دشت آزادگان و دیگر نقاط تحت اشغال رژیم بعثی هستند که در حال گردآوری اطلاعات هستیم و با این تعداد خوزستان دارای بیشترین شهید غریب در سطح کشور است.

وی بیان کرد: همچنین برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت شهدای ادارات، طلبه‌ها، معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان شهید برگزار خواهد شد. اردوهایی نیز برای نوجوانان و جوانان جهت بازدید از مناطق جنگی و روایت حماسه‌های دفاع مقدس تدارک‌دیده‌شده است.

 حسینی محراب عنوان کرد: مراسم پنجم مهرماه نیز مربوط به سالروز حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت دیگر رویدادهای مرتبط از جمله در دشت آزادگان و دیگر شهرها مانند حمیدیه و بستان برگزار خواهد شد. صداوسیما نیز برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس خواهد داشت؛ سپاه نیز پنج، شش هزار برنامه در سطح مساجد، مدارس، پارک‌ها و فضاهای عمومی استان اجرا می‌کند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از