حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان مطرح کرد:

اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کرخه

اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کرخه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هدف از اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان کرخه جلوگیری از تنش آبی در نقاط هدف می‌باشد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ صابر علیدادی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان کرخه اظهار کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان کرخه، طی یک ماه سه روستای بخش مرکزی شهرستان کرخه با جمعیت سه هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

 وی تأمین آب روستاها را یکی از اولویت‌های آبفا استان دانست و افزود: این طرح با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت که جا دارد از زحمات نماینده مردم شوش در مجلس و فرمانده سپاه استان تشکر و قدردانی کنیم.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: برای اجرای این طرح ضربتی یک خط انتقال برای تأمین آب شرب روستاهای حسین مشلوش، حسین علیه و سلمان داود شهرستان کرخه به طول چهار کیلومتر انجام شد.

 وی با اشاره به‌سرعت روند آبرسانی به روستاهای هدف در طرح جهاد آبرسانی افزود: اجرای این طرح مهم برای جلوگیری از تنش آبی در نقاط هدف می‌باشد.

 علیدادی به اجرای طرح آبرسانی منطقه گردشگری خماط اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، آب آشامیدنی ۵۸ روستای کرخه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و بخش زیادی از مشکلات مردم کرخه به‌ویژه در منطقه آهو دشت برطرف می‌شود.

 در ادامه محمود معین‌پور با بیان این که سپاه پاسخ موشک را با موشک خواهد داد و پهپاد را خودمان می‌فرستیم و آب شرب را هم به مناطق دوردست خواهیم رساند اظهار کرد: سپاه در واقع از جنس مردم، مال، و پناهگاه مردم می‌باشد و خودمان را برای آسایش و رفاه حال مردم فدا خواهیم کرد.

 وی افزود: با توجّه به این که کار آبرسانی وظیفه سپاه نبوده است و ما باید برای تحقق وعده صادق موشک بسازیم؛ اما برای رفع تنش آبی با افتخار در این طرح آبرسانی با مسئولان مرتبط همکاری ویژه داشته‌ایم.

 جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: برای ما دردآور است با توجه به این که استان خوزستان دارای رودخانه‌های عظیمی است اما مردم ما و زمین‌های کشاورزی ما تشنه‌اند و برای رفع این مشکل نیازمند یک مدیریت جهادی و تلاش دارد.

 وی بیان کرد: برای ما سخت است که این روستاها بین دو رودخانه عظیم دز و کرخه باشند و با تانگرهای آبی به آن‌ها آب‌رسانی انجام شود.

 معین‌پور افزود: یکی از مطالبات جدی سپاه توجه به محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی خواهد بود و یک پروژه دیگری در شهرستان که آب شرب ۵۸ روستا را پایدار خواهد کرد در حال انجام است و انتظار داریم مسئولان و مردم عزیز نهایت همکاری را با مجریان پروژه داشته باشند.

 در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری اصل ضمن تشکر از مجموعه پر افتخار سپاه پاسداران بابت اجرایی نمودن این پروژه اظهار کرد: همچنین از حمایت‌های نماینده محترم مجلس، آبفا استان و مسئولان شهرستان، دهیاران عزیز سه روستا که نقشی مهم در اجرای این پروژه داشتند تشکر می‌کنم.

 امام‌جمعه شهرستان کرخه افزود: مجموعه سپاه کارها را با جدیت و در عین حال به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان ممکن، به سرانجام می‌رساند.

 در ادامه قاسم گوروی اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم امروز توفیق آبرسانی به مردم را داشته‌ایم افتتاحیه خط لوله سه روستای حسین مشلوش، حسین غلیم و سلمان داود از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه را انجام دادیم.

 فرمانده سپاه کرخه افزود: این پروژه ظرف مدت یک ماه انجام شد و ان‌شاءالله تقدیم مردم این منطقه خواهد شد.

 در پایان با حضور در دفتر امام‌جمعه محترم شهرستان کرخه از برادر پاسدار خالد عبدالخانی به دلیل نقش مؤثر در تحقق پروژه آبرسانی از سوی جانشین محترم قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و فرماندهی محترم سپاه ناحیه کرخه تجلیل شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از