حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403

مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش می‌گذرد

مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش می‌گذرد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر ایران قوی می‌خواهیم باید به آموزش و پرورش برگردیم و در این زمینه الگوی مدیریت باید همچون الگوی مدیریت شهید سلیمانی باشد زیرا خط مقدم آموزش و پرورش، بین مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ صادق ستاری فرد در گفتگو رسانه ای گفت: طرح شهید خزاری که هم اکنون در کشور در حال اجراست مجموعه‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در روز‌های پنج شنبه و جمعه در اختیار حانواده‌ها قرار گرفته است. این طرح با عنوان آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف تربیت‌بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و خانواده محور شدن فعالیت‌های ورزشی اجرا شد.

وی افزود: در این طرح روز‌های پنج شنبه دحتران دانش آموز به همراه مادران و پسران دانش آموز به همراه پدران خود در روز‌های جمعه با حضور در مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش  حاضر و یک فضای پرنشاطی را ایجاد می‌کنند.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: درهمین راستا نیز بزودی مدارسی که دارای زیر ساخت‌های ورزشی هستند در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرند تا در مدار این طرح قرار گیرند.

مشارکت مدارس در کاشت یک میلیارد نهال 

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های دیگر این معاونت مشارکت در اجرای کاشت یک میلیارد نهال و درخت در کشور است؛عنوان کرد: در اجرای این طرح درهر مدرسه یک نهالستان ایجاد می‌شود و نهال در آنجا کاشته و غرس می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح نیز در مدارس استان خوزستان ایجاد تا شاهد یک فضای پرنشاطی در آموزشگاه‌ها باشیم.

فعالیت ۶ هزار مربی تربیت بدنی در کشور  

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در مجموعه آموزش و پرورش ۶ هزار مربی تربیت بدنی و معلم ورزش فعالیت می‌کنند.

ستاری فرد افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری«ایران قوی» «ورزش قوی» می‌خواهد وباید دراین جهت گام برداریم و طبیعتا ورزش قوی از مدرسه قوی و آموزش و پرورش قوی شروع می‌شود  زیرا مهمترین عنصر تشکیل‌دهنده ایران قوی، آموزش و پرورش قوی است.

وی ادامه داد:  یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش تقویت اوقات فراعت دانش آموزان می‌باشد و در آموزش و پرورش ۱۷ هزار کانون ورزشی مشغول فعالیت هستند و طرح‌های بازگشایی مجموعه‌های ورزشی و مدارس دارای زیر ساخت ورزشی بر روی خانواده‌ها در همین زمینه می‌باشد.

 تبدیل شدن کانون‌های ورزشی به پایگاه‌های استعدادیابی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: براساس برنامه توسعه هفتم کانون‌های ورزشی مدارس تبدیل به پایگاه‌های استعدادیابی خواهند شد.

ستاری فرد افزود: در این کانون‌ها مربیان و معلمان ورزشی حضور دارند و استعداد‌ها در رشته‌های ورزشی را شناسایی می‌کنند و زمینه رشد ورزشکاران را فراهم می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس، خانواده دو ضلع مهم تربیت هستند و در کنار آن‌ها مساجد نیز نقش اثرگذار و مهمی بر عهده دارد و باید در جهت تربیت صحیح از این سه ضلع بهره گرفته و استفاده کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان سرزمین مقدس و مشهد شهیدان و از لحاظ تاریخی، فرهنگی دارای پیشینه بالایی است.

ستاری فرد افزود: در استان خوزستان ۴۰ مجموعه ورزشی قرار دارد که در اختیار مردم قرار گرفته است و در روز‌های پنج شنبه و جمعه خانواده‌های خوزستانی در کنار فرزندان خود در این مجموعه‌ها حضور می‌یابند.

 پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از