حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
به گزارش «رهیاب»؛

اجماع عمومی بر مشارکت حداقلی در انتخابات

اجماع عمومی بر مشارکت حداقلی در انتخابات

سید معراج موسوی گفت: بر خلاف تجمیع نظرات، امسال مشارکت قابل‌قبولی در انتخابات بهبهان متصور است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ سید معراج موسوی کنشگر سیاسی در گزارشی به خبرنگار «رهیاب» اظهار کرد: شاید نگاه به‌ظاهر ساختمان اجتماعی سیاسی انتخابات دوره دوازدهم این نتایج را به ما نشان دهد که اجماع عمومی بر مشارکت حداقلی باشد؛ اما نشانه‌ها از جمیع جهات نتایج دیگری استحصال می‌کند.

وی گفت: بهبهان از دیرباز در قائله انتخابات و حوادث سیاسی اصطکاک‌های اجتماعی خاص خودش را داشته است چرا که چهره‌هایی با کشش‌های سیاسی و قدرت هدایتگری در سپهر سیاسی خود پرورش داده است.

موسوی در ادامه بیان کرد: امروز اگر نگاهی به چهره‌های حاضر در انتخابات مجلس بهبهان بیندازید متوجه خواهید شد تمام عناصر محرک مشارکت نسبتاً مطلوب در فرایند انتخاباتی پرشور به‌وضوح نمایان است و این تنها یکی از دلیل‌های توجیه ادعای نگارنده در پیش‌بینی مشارکت مقبول در اسفند امسال است.

وی عنوان کرد: مشارکت حداکثری بسترهایی می‌طلبد که بر همگان تکالیفی مهم تعریف کرده است بدین معنا که دستگاه‌های اجرایی و متولی انتخابات راه درست اصولی را طی نمایند، نامزدهای انتخابات در بسیج‌کنندگی مردم به تکلیف خود عمل کنند، تریبون‌داران در هدایت افکار عموم و لزوم مشارکت عمل کنند آنگاه این مهم دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از