حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان مطرح کرد:

اختصاص آرد برای اربعین حسینی در خوزستان

اختصاص آرد برای اربعین حسینی در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: اختصاص یک هزار و ۲۰۰ تن آرد برای تأمین نان مواکب و هیأت‌های مذهبی، در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران کربلای معلی به ستاد عتبات‌عالیات در خوزستان اختصاص‌داده‌شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ امید جهان نژادیان شامگاه سه‌شنبه در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به اختصاص یک هزار و ۲۰۰ تن آرد برای تأمین نان مواکب و هیأت‌های مذهبی استان اظهار کرد: این میزان آرد در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران کربلای معلی به ستاد عتبات‌عالیات در خوزستان اختصاص‌داده‌شده است و نان فراوری شده باهدف حمایت از تولید و اشتغال جوانان بومی استان و جلوگیری از عرضه آرد خارج از شبکه، توسط کارخانه‌های نان صنعتی استان روزانه به‌صورت بسته‌بندی شده در اختیار مواکب مستقر در مسیر پیاده‌روی بزرگ اربعین قرار خواهد گرفت.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: بیش از یک هزار و ۳۶۷ تن برنج و شکر از ابتدای ماه محرم برای مصرف نذورات ماه محرم و صفر اختصاص‌داده‌شده و تا پایان ماه صفر توزیع این کالاها ادامه خواهد داشت.

مراسم راهپیمایی اربعین از سه هفته قبل از چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آغاز می‌شود، مسیر و سفری که هر ساله میلیون‌ها مسلمان و عاشق اباعبدالله از شهرها و کشورهای مختلف جهان آغاز می‌کنند تا در روز اربعین «۲۰ صفر» خود را به کربلا و بین‌الحرمین برسانند و مزار سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) را زیارت کنند.

پارسال بیش از ۲۰ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین حسینی حضور داشتند که حدود ۵ میلیون زائر ایرانی از مرزهای زمینی و هوایی به عراق و شهرهای محل حرم‌های امامان شیعیان کربلا و نجف و سامرا و کاظمین سفر کردند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از