حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان مطرح کرد:

اختصاص اراضی ملی و موقوفه به زراعت چوب

اختصاص اراضی ملی و موقوفه به زراعت چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: ۳۰ هزار هکتار اراضی موقوفه و ملی با درجه کیفیت سه و چهار در شهرهای مختلف خوزستان به زراعت چوب اختصاص می‌یابد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول؛ سید جمال موسویان روز یکشنبه در حاشیه بازدید مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از زمین‌های مستعد موقوفه‌ای دزفول برای اجرای زارعت چوب افزود: یک هزار شغل با اجرای این طرح بزرگ در خوزستان ایجاد می‌شود.

 وی افزود: بهره‌گیری از زمین‌های مستعد موقوفی و ملی برای توسعه زارعت چوب، با کار مشترک اداره کل منابع طبیعی و اداره کل اوقاف خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه مقدمه اجرای این طرح و نهال مورد نیاز تأمین شده است، گفت: کار آماده‌سازی عرصه و بسترسازی در شهرستان‌های امیدیه، ماهشهر، آغاجاری و رامهرمز آغاز شده و در شهرستان دزفول، اندیمشک، بهبهان و هندیجان نیز عرصه مورد نیاز مکان‌یابی شده است و به‌زودی برای اجرای طرح در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه به‌عنوان مجری قرار می‌گیرد.

 موسویان بیان کرد: ۲ هزار هکتار از اراضی ملی دزفول در گام نخست برای توسعه زراعت چوب اختصاص می‌یابد.

 وی ادامه داد: ۳۰ هزار هکتار اراضی موقوفه و ملی خوزستان با اجرای این طرح با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و مردم محلی زیر کشت گونه‌های اقتصادی قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان عنوان کرد: توسعه زنجیره ارزش چوب از جمله احداث کارخانه‌های تولید ام‌دی‌اف و سایر صنایع جانبی در دستور کار این طرح مهم قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از