حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار ویژه خرمشهر مطرح کرد:

اختصاص ۱۵۰ اتوبوس برای انتقال زائران در شلمچه

اختصاص ۱۵۰ اتوبوس برای انتقال زائران در شلمچه

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس واحد در سه شیفت عهده‌دار انتقال زائران از خرمشهر به نقطه صفر مرزی و برعکس هستند و دو ریل باس به‌صورت رایگان زائران را از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر به شلمچه منتقل می‌کند.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مسعود خواست خدایی چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: ۱۵ اتاق سرد ۷۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۷۰ چشمه حمام در پایانه مرزی مستقر و احداث شده است.

 وی افزود: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس واحد در سه شیفت عهده‌دار انتقال زائران از خرمشهر به نقطه صفر مرزی و برعکس هستند و دو ریل باس به‌صورت رایگان زائران را از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر به شلمچه منتقل می‌کند.

 فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۲۰ هزار نفر ظرفیت استراحت ایمن و خنک در مسیر منتهی به شلمچه برای استقرار و استراحت زائران در مواکب حسینی تدارک دیده شده است که زائران می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

 وی بیان کرد: در خصوص داروهایی که کشور عراق ورود آن‌ها را ممنوع اعلام کرده، با مسئولان این کشور تعامل شده و در صورت مشاهده این داروها از جمله کدئین، مدیریت آن به نیروهای انتظامی کشورمان سپرده می‌شود تا زائر به‌خاطر چنین مواردی از راه خود در سفر به عتبات‌عالیات باز نماند.

 خواست‌خدایی افزود: پس از مذاکره و ملاقات‌های انجام شده با طرف عراقی و بعد از نخستین سفر دریایی آزمایشی که با کشتی مسافربری ساحل اروند یک از بندر خرمشهر به بصره چند روز گذشته انجام شد، نخستین سفر رسمی زاِئران اربعین روز پنجشنبه بیست و پنجم مرداد از اسکله بندر خرمشهر به مقصد بندر بصره انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از