حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرماندار شوش مطرح کرد:

اخذ مجوز برای ساخت دومین شرکت تولید قند

اخذ مجوز برای ساخت دومین شرکت تولید قند

فرماندار شوش گفت: بخش زیادی از شکر کشور در شوش تولید می‌شود به همین دلیل مجوزهای لازم برای ساخت دومین شرکت تولید قند این شهرستان اخذ و زمین موردنیاز این شرکت جانمایی شده است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محسن حویزه شامگاه گذشته در نشست شورای کشاورزی شوش در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان با بیان این که ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان در استان خوزستان و کشور کم‌نظیر است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار دومین شرکت تولید قند آماده سرمایه‌گذاری در این طرح است که اجرایی‌کردن این کارخانه نقش مهمی در تولید و اشتغال این شهرستان دارد.

 وی با اشاره به برداشت ۱۸۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان افزود: شوش دارای رتبه‌ای عالی در تولید گندم کشور است به همین دلیل پیگیری مطالبه گندم‌کاران این شهرستان دارای اهمیت فراوان است.

 فرماندار شوش رعایت الگوی کشت را یکی از اولویت‌های مهم کشاورزی دانست و گفت: تأمین آب و امنیت غذایی کشور بر اساس الگوی کشت اعلامی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی تدوین و برش‌های مختلف استانی آن نیز ترسیم شده است.

 حویزه با بیان این که رعایت الگوی کشت نیازمند ارائه مشوق به کشاورزان است افزود: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت می‌کنند باید در تخصیص کود شیمیایی و بیمه موردتوجه جدی‌تر قرار گیرند.

 وی حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی کشاورزی در شوش را مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: بهترین و مرغوب‌ترین چغندر تولیدی شوش باید در راستای حمایت از تولید و اشتغال بومی به شرکت قند خاورمیانه شوش ارسال شود.

 فرماندار شوش با تأکید بر ورود جهاد کشاورزی این شهرستان به قرارداد شرکت‌ها با کشاورزان شوش افزود: جهاد کشاورزی این شهرستان مکلف است نسبت به نوع قرارداد شرکت‌ها با کشاورزان شوش ورود کرده و از ضایع شدن حقوق آنها جلوگیری کند.

 حویزه با بیان این که مسائل و مطالبه‌های کشاورزان در سطح استان پیگیری می‌شود گفت: بخش زیادی از شکر کشور در شوش تولید می‌شود به همین دلیل پرداخت خسارت وارد شده به کشاورزان چغندرکار شوش باید به طور جدی دنبال شود.

 سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود و شوش همواره جزو رتبه‌های نخست کشور در تولید کلزاست.

 ۴۱ هزار هکتار گندم، ۱۱ هزار هکتار کلزا، ۱۱ هزار هکتار چغندرقند، ۱۱ هزار هکتار نیشکر و هزار هکتار صیفی‌جات در شوش کشت می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از