حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس حوزه هنری خوزستان:

اخلاق‌مداری شرط مهم تبلیغات نامزدها است

اخلاق‌مداری شرط مهم تبلیغات نامزدها است

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه اقدام محمد فاضلی دور از شأن ملت ایران بود، گفت: افرادی که در یک مناظره ساده نمی‌توانند مخالف خودشان را تحمل کنند آیا می‌توانند در دنیای پیچیده سیاست به خواسته‌های ملت ایران رسیدگی کنند.

محمد شهباز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و برای جهان شناخته شده است که از همان ابتدا آرمان‌ها و پیام‌هایی به همراه داشت که برخاسته از و اصول ارزش‌های اخلاقی بوده است.

وی افزود: در طول پنج دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد اساساً همان مسائل اخلاقی و فرهنگی تفاوت نظام جمهوری اسلامی را با نظام شاهنشاهی و نظام سلطنتی به‌وضوح مشخص کرد. 

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: در نظام سلطنتی یک نگاه تعفن‌انگیز از بالا به پایین نسبت به توده‌های مردم وجود داشت و همه شاهد این لایه‌بندی بوده‌اند که چه طبقه‌بندی در جامعه وجود داشت.

شهباز ادامه داد: با آمدن دوره انقلاب اسلامی این طبقه‌بندی‌ها از بین رفت و ارزش اقشار جامعه طبق آیات قرآن به اخلاق و تقوا رسید و توجه‌ها به سمت خدمت به مردم رفت، بدان معنا که ملت ایران به درجه‌ای رسیدند که ارزش افراد را با مقام معنوی و قرب به خداوند می‌سنجند. 

وی بیان کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه پیش از انتخابات بارها در فضاهای مختلف مقام معظم رهبری تأکید کردند که در مناظرات و گفتگوهای رسانه‌ای، نامزدها و افراد مرتبط با آن‌ها اخلاق‌مداری را در اولویت رفتار و منش خود قرار دهند تا لجن‌پراکنی و خلاف‌گویی اتفاق نیفتد؛ اما شاهد یک اتفاق کاملاً بی‌شرمانه و خارج از عرف در رسانه ملی آن هم در فضای انتخابات بودیم که دور از شأن بود و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی که چشم همه دنیا به انتخابات کشور است بازتاب منفی داشت. 

 رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: این افراد که در یک مناظره ساده نمی‌توانند مخالف خودشان را تحمل کنند آیا می‌توانند در دنیای پیچیده سیاست به خواسته‌های ملت ایران رسیدگی کنند، اقدام محمد فاضلی همراه پزشکیان دور از شأن ملت ایران بود و از لحاظ اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما کاملاً بر خلاف ارزش‌ها و منش‌هایی است که در نظام جمهوری اسلام ایران وجود دارد. 

شهباز عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با کسی چون بنی‌صدر و یا بازرگان با سعه‌صدر رفتار کردند و به شهید آیت‌الله بهشتی سفارش می‌کردند «با هم بسازید و یکدیگر را تضعیف نکنید.» 

وی گفت: همچنین شهید رئیسی که مردم به‌عنوان مبادی اخلاق از ایشان یاد می‌کنند اکنون الگوی اخلاق‌مداری نامزدها باید باشد، رفتار شهید رئیسی در مناظرات قبلی به‌رغم توهین‌های فراوانی که شد درحالی‌که می‌توانست دست بسیاری از افرادی را که توهین می‌کردند، رو کند با خویشتن‌داری و با رعایت اخلاق اسلامی عبور کرد و همین رعایت اخلاق سبب جاودانگی نام وی شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از