حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

اربعین تبلور قدرت اسلام است

اربعین تبلور قدرت اسلام است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین کنگره بزرگ شیعه برای نمایش قدرت جهانی اسلام و اوج نمایش یکپارچه مسلمانان جهان در مقابله با استکبار و کشورهای مزدور است.

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: بدون شک عاشورا و فرهنگ عاشورایی تجسم حقیقی و عینی اسلام است که قرن‌هاست بر تمامی ابعاد اسلام و تمدن اسلامی نقش و تأثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: بروز و ظهور بسیاری از این ابعاد را در اعتقادات، آداب و رسوم، حرکت‌های مردمی نظیر راهپیمایی اربعین، مراسم و سننی که در این ایام محرم و ماه صفر برگزار می‌شود، می‌توان مشاهده کرد.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عاشورا را بیانگر شهامتی شهادت‌جو در برابر ظلم و ستم، فسق و فجور، کفر و الحاد دانست و گفت: امروزه حماسه بزرگ اربعین حسینی به یک قدرت نرم مسلمانان برای انسجام وحدت اسلامی و زنده نگه‌داشتن اسلام تبدیل شده است.

آیت‌الله حسن‌زاده بیان کرد: اربعین خط استقامت و مقاومت و راه قدسی است که از کربلا می‌گذرد، یعنی ما در میانه راه قدس به اباعبدالله الحسین (ع) می‌رسیم و عهد و پیمان می‌بندیم تا برای رفتن به قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی آماده شویم.

وی ادامه عنوان کرد: اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است و به‌وسیله سرداران بزرگ ما که سربازان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، مدیریت می‌شود و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که آینده جهان با فرهنگ اربعینی روشن شود و سرنوشت جهان با این فرهنگ رقم بخورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حماسه اربعین ابعاد گوناگونی دارد که شامل بصیرت‌افزایی، افزایش عزت‌نفس، الگوپذیری، تفکر و خودسازی معنوی و ابعاد تربیتی خانوادگی آن همگرایی نسل‌ها، اصلاح الگوی مصرف است همچنین در ابعاد تربیتی اجتماعی می‌توان به هویت دینی، بهداشت روانی، اعتماد اجتماعی اشاره کرد.

 حسن‌زاده گفت: پیاده‌روی اربعین اوج نمایش یکپارچه مسلمانان جهان در مقابله با استکبار و کشورهای مزدور است، دشمنان دوست ندارند این گردهمایی عظیم حسینی به‌خوبی در جهان مخابره شود چون می‌ترسند وحدت مسلمانان جهان ذیل شعار «لبیک یا حسین» آنان را متزلزل و نابود کند.

وی پیاده‌روی اربعین را کنگره بزرگ شیعه برای نمایش قدرت جهانی اسلام دانست و اضافه کرد: به جهت اهمیت موضوع این وظیفه همه ماست که برای هر چه بهتر انجام‌شدن این مراسم، سنگ تمام بگذاریم.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: پدیده اربعین حسینی روشنگر مکتب اسلام و بیانگر فرهنگ عاشورایی است که تداعی‌گر واقعه کربلا است. واقعه‌ای که تمام عالمیان در عزای آن ماتم گرفته و پیوسته گریستند.

 حسن‌زاده بیان کرد: در این ایام همه زائران از اقصی‌نقاط جهان به‌سوی مقصدی واحد حرکت می‌کنند. از آنان فریاد عدالت‌خواهی و بیزاری از شرک، کفر، ظلم و فساد به عرش الهی می‌رسد.

وی عنوان کرد: شعائر اربعین سرشار از مکارم اخلاقی است و به همگان از هر دین و مسلکی که باشند، انسانیت را تعلیم می‌دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از