حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
با شهدا؛

از حجاب خوب پاسداری کنید

از حجاب خوب پاسداری کنید

ویرایشگشهید محمود ثابت‌ قدم در وصیت‌نامه خویش خطاب خواهرش می‌نویسد: ای خواهران من بدانید و آگاه باشید که حجاب شما همچون پتکی محکم است که بر فرق دشمنان اسلام فرود می‌آید. از آن خوب پاسداری کنید.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ شهید محمود ثابت قدم دوم فروردین ۱۳۴۳، در شهرستان دزفول به دنیا آمد. پدرش غلامحسین، راننده بود و مادرش طوبی نام داشت. دانش‌آموز سوم متوسطه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سوم خرداد ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

متن وصیت‌نامه شهید محمود ثابت قدم: 

 افتخار می‌کنم که ایدئولوژی‌ام اسلام است

انالله واناالیه راجعون

سرانجام به‌سوی او مراجعت می‌کنیم. شهادت شربتی است که هر کس توان آن ندارد که بنوشد؛ مگر اینکه خود را از تمام قید و بندهای ظاهری اعم از مال و جان خود رها کند و در راه حق علیه باطل فدا کند. بله این راه، راه سعادت و پیروزی است و این را می‌دانم که آخرین لحظه خوش در این دنیا همان لحظات آخری است که چشمانم بسته می‌شود و جایی باز می‌شود که چشم برادرانی چون عطوان‌ها، حبیبی‌ها، و خاکسارها باز می‌شود. خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب حضرت محمد (ص) می‌کنم و افتخار می‌کنم که ایدئولوژی‌ام اسلام است، اسلامی که به من فهماند چگونه بیندیشم و چگونه راهم را انتخاب کنم.

مادرم در ناراحتی به یاد کربلای حسین (ع) باش

مادر درود من به تو که برایم بسیار فداکاری کردی. تو برایم نه فقط مادر بودی؛ بلکه هم پدر بودی و هم مادر. تو مادری بودی که با تمام توان خود فرزندانت را بزرگ کردی و به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی هدیه کردی و خواهی کرد. مادر جان هر موقع به یاد فرزندت افتادی و خواستی گریه کنی یا اینکه بر سر قبر بیایی آن لحظه به فکر کربلای حسین (ع) باش که در آن زمان با کافران و ستمگران برای پابرجا ماندن اسلام و آزادی تمام مسلمانان از زیر سلطه یزید جنایت‌کار و جانی، چگونه جان خود و فرزندان عزیزشان را تقدیم حق‌تعالی نمود. مگر علی‌اکبر، قاسم و سرباز ۶ ماهه‌اش در عاشورا در کربلای امام حسین شهید نشد و مگر حضرت عباس دو دستش را از تن جدا نکردند، پس من از آن بزرگواران که بالاتر نیستم؛ بلکه یک بنده گناهکارم و امروز فرصتی برایم پیش‌آمده تا از بودن و هستی خود بروم و حرکت کنم و بشوم آنچه که می‌خواهم. دوست دارم که اگر رفتم فقط خدا را راضی نگه داشته باشم. خداحافظت باد و خوشحال باش از اینکه فرزندت را در راه اسلام از دست می‌دهی دیگر در آن دنیا فاطمه زهرا بانوی صدر اسلام از تو گله ندارد.

از حجاب خوب پاسداری کنید

و اما برادرم محمدباقر از تو خیلی متشکرم که در بسیاری از گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها مرا یاری دادی و آرزوی موفقیت برایت می‌کنم و شما ای خواهران من بدانید و آگاه باشید که حجاب شما همچون پتکی محکم است که بر فرق دشمنان اسلام فرود می‌آید. از آن خوب پاسداری کنید و دیگران را به حفظ آن گوشزد نمایید. همچنین درس‌هایتان را در حوضه‌های علمیه بخوانید و زینب را الگوی نمونه‌ای برای خودتان قرار دهید تا بتوانید زینب زمان باشید و از هر آنچه هوس کردید بپرهیزید و در راه خدا مبارزه کنید.

نگذارید مال دنیا چشم شما را خیره کند

دوستان و آشنایان ما می‌رویم تا راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم و شما نیز چنین باشید و نگذارید مال دنیا چشم شما را خیره کند و عقل شما را بدرد، توشه و کوله‌بار آخرت را از مال دنیا خالی و از نماز و روزه و خیرات پر سازید تا در روز رستاخیز در پیشگاه خداوند شرمنده نباشید از دوستان می‌خواهم که جلسات مذهبی و خودسازی را همیشه حفظ و اتحاد خود را محکم‌تر کنند چون‌که بر اساس همین جلسات و برنامه‌ها بود که انقلاب ما پیروز شد و همچنین به شما توصیه می‌کنم از ولایت فقیه و روحانیون متعهد پشتیبانی کنید و از هیچ دسته و گروهی جز حزب‌الله که متشکل کننده تمام مسلمانان است طرفداری نکنید کسانی که مخالف ولایت فقیه هستند از خود دور کنید و گول منافقین را نخورید که منافقین از کفار بدترند و لیبرال‌ها از هر دو خبیث‌تر.

در پایان از خداوند متعال سعادت و تکامل روزافزون جمهوری اسلامی و امام امت قهرمان را خواهانم و امیدوارم هر چه بدی از من دیدی ببخشید. سپاس بر خداوند بزرگ که به من عنایت فرمود جانم را نثار اسلام نمایم، پیروز باد اسلام عزیز، نابود دشمنان اسلام و قرآن و سلام بر امام بزرگمان خمینی بت‌شکن. خدا حافظ.

 «والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته» ـ محمود ثابت قدم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از