حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد:

استفاده از کانال‌های خوزستانی برای پرورش ماهی

استفاده از کانال‌های خوزستانی برای پرورش ماهی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۳ هزار و ۹۷۴ کیلومتر کانال سیمانی درجه یک و دو در خوزستان وجود دارد که می‌توان از آنها برای پرورش ماهی در ۴ هزار هکتار استفاده کرد.

 به گزارش شبکه اطّلاعرسانی «رهیاب»؛ مجید نبی‌پور روز جمعه در آیین بهره‌برداری از طرح آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار خرمشهر اظهار کرد: به علت وجود شهدای جنگ تحمیلی در خرمشهر، هر محصولی که پرورش داده می‌شود با خون شهدا متبرک می‌شود؛ لذا باید خرمشهر را آن‌قدر پرورش می‌دادیم که محصولات کشاورزی این شهر به‌عنوان سوغات باشد.

 وی به قداست محصولات کشاورزی خرمشهر اشاره کرد و افزود: اقداماتی که برای هر شهرستان نیاز است تدوین و در اختیار نماینده مجلس قرار خواهیم داد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیشنهاد می‌کنم سازمان‌های مردم‌نهاد از نیروهای متخصص خرمشهر تشکیل شود و با دعوت از کارشناسان جهاد کشاورزی و ادارات مختلف چند طرح برجسته عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و پژوهشی تدوین و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا نسبت به پیگیری آنها اقدام شود.

 نبی‌پور عنوان کرد: احداث مجتمع گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی، کشت و صنعت‌های خصوصی و پایانه صادراتی از جمله طرح‌هایی است که باید در جنوب خوزستان تدوین و اجرا شوند.

 وی به گله‌مندی‌های کشاورزان جنوب خوزستان اشاره کرد و افزود: باید ریل‌گذاری شود تا از آب موجود در خوزستان کمتر برای تولید برق مصرف و بیشتر برای کشاورزی استفاده شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: ۱۹ یا ۲۰ میلیارد مترمکعب آب در خوزستان وجود دارد که هر زمان کشاورز به آب نیاز داشت دریچه‌ها برایش باز شود.

 نبی‌پور به نیاز کشاورزان خوزستانی به آب در تابستان اشاره کرد و افزود: ۳ هزار و ۹۷۴ کیلومتر کانال سیمانی درجه یک و دو در خوزستان وجود دارد که می‌توان از آنها برای پرورش ماهی در چهارهزار هکتار استفاده کرد.

 نبی‌پور بیان کرد: زیرساخت‌های پرورش ماهی در ۴ هزار هکتار فراهم است و اگر کار تحقیقاتی درستی انجام شود می‌توان از این کانال‌ها برای پرورش ماهی استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه همه نقاط استعداد مشابهی ندارند و برای هر شهر باید دید تخصصی خاص داشته باشیم گفت: مسئولان باید دید خاص‌تری نسبت به خرمشهر داشته باشند و مردم منطقه نیز تلاش بیشتری کنند تا شاهد توسعه منطقه باشیم.

 طرح آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار موضعی روستای مکسر خرمشهر روز جمعه با صرف ۵۲ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

 این طرح زمینه اشتغال ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۵ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از