حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر شعب بانک مسکن خوزستان مطرح کرد:

افزایش تسهیلات مسکن در خوزستان

افزایش تسهیلات مسکن در خوزستان

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: خوزستان بعد از تهران رتبه دوم تسهیلات خرید مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مهدی عسکری در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه مجموع کل منابع بانک‌های دولتی استان تا پایان خرداد بیش از ۲۸۸ همت بوده است اظهار کرد: از این میزان ۲۲۳ همت به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استاندارد بانک‌ها بیش از ۷۰ درصد جذب منابع است افزود: طی سه سال اخیر در خوزستان به این میزان نزدیک شده‌ایم.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان با اشاره به چالش‌های موجود در بانک‌های خوزستان از جمله زیان انباشته، مطالبات معوقه بانک‌ها و دارایی‌های منجمد گفت: برای رفع این مشکلات باید توان اعطای تسهیلات در بانک‌ها افزایش یابد.

 وی با تأکید بر لزوم ورود بانک‌ها به اجرای قانون جهش تولید مسکن و اختصاص سالانه ۲۰ درصد از منابع برای توسعه طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: بانک مسکن بیشترین میزان تعهدات تکلیفی خود را در این زمینه انجام داده است.

 عسکری گفت: برای ۱۴ هزار و ۲۷۷ واحد نهضت ملی مسکن خوزستان تأمین اعتباری معادل ۶۴ هزار میلیارد ریال برای تسهیلات بانک مسکن انجام شد.

 وی نوسازی بافت فرسوده شهرها را یکی از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: ۱۳۸ طرح در خوزستان به بانک مسکن معرفی و عقد قرارداد شده است.

 عسکری همچنین تسهیلات مسکن روستایی خوزستان برای ۵ هزار و ۲۳۲ واحد را بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

 مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: بانک مسکن در دولت قبل ۱۰۰ هزار و ۱۴۸ فقره تسهیلات با اعتبار ۲۰۱ هزار میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف از جمله خرید و ساخت مسکن، قرض‌الحسنه ازدواج، مسکن روستایی و بافت فرسوده به متقاضیان اعطا کرده است.

 وی همچنین گفت: خوزستان بعد از تهران رتبه دوم تسهیلات خرید مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از