حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
افزایش تولید نفت در آغاجاری نیازمند برنامه‌ریزی است
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

افزایش تولید نفت در آغاجاری نیازمند برنامه‌ریزی است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر اهمیت تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش تولید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تأکید کرد و گفت: این برنامه‌ها به‌منظور بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری طراحی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ابراهیم پیرامون در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری که امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: این شرکت، بهره‌برداری از ۸ میدان نفتی را بر عهده دارد که عملیات تولید از میادین آغاجاری، کرنج، پرنج، پارسی و رامشیر را به‌صورت مستقل و میادین رگ سفید، پازنان و مارون را به‌صورت مشترک با شرکت‌های دیگر انجام می‌دهد.

 وی بر انجام کارهای مطالعاتی در راستای شناخت هرچه بیشتر مخازن زیرپوشش با بهره‌گیری از تجهیزات و ابزارهای موجود در جهت ارائه طرح‌های توسعه و افزایش تولید تأکید کرد و افزود: تزریق گاز به میادین نفتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری امری ضروری است و با توجه به اینکه تزریق گاز از جمله روش‌های فرایندی برای ازدیاد برداشت به شمار می‌رود می‌توان از این شیوه در مخازن تحت پوشش شرکت آغاجاری بهره گرفت و شاهد اثرات مثبت آن بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با توجه به ناترازی سال‌های اخیر، تزریق گاز به میادین مطلوب نبوده است از این رو باید با برنامه‌ریزی جدی، این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

 افزایش کیفیت نفت اولویت مناطق نفت‌خیز

 پیرامون با اشاره به اینکه کیفیت نفت خروجی، اولویت مناطق نفت‌خیز جنوب است، بیان کرد: شرکت‌های بهره‌بردار، افزایش کیفیت و پایداری تولید نفت از میادین تحت راهبری را به طور جد دنبال کنند.

 وی با اشاره به برنامه افزایش تولید در نیمه دوم سال، گفت: با توجه به برنامه افزایشی ابلاغ شده از سوی شرکت ملی نفت ایران، سهم تولیدی هر شرکت تعیین شد که برنامه‌ریزی جدی در شرکت‌های بهره‌بردار را می‌طلبد. پیش‌بینی و اقدامات لازم در تولید نفت باید با نگرش جدید صورت گیرد تا شاهد تولید حداکثری از مخازن باشیم.

 ظرفیت بالقوه میادین شرکت نفت آغاجاری بیشتر از تولید فعلی

 رامین روغنیان، با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات صورت‌گرفته ظرفیت بالقوه تولید از میادین این شرکت بیش از تولید کنونی است، اظهار کرد: با توجه به تولید کنونی؛ ظرفیت خوبی برای افزایش تولید وجود دارد. یکی از الزامات تولید در میادین شرکت نفت و گاز آغاجاری تزریق گاز است، زیرا سبب ایجاد ذخایر ثانویه سبب افزایش تولید خواهد شد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: در زمینه چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری الزامات تحت‌الارضی شامل تعداد چاه‌های موردنیاز برای دستیابی به اهداف تولیدی مشخص و رهنمودهای لازم برای حفاری تعداد چاه‌های موردنیاز و تعمیر چاه‌های موجود ارائه شد.

 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از شرکت‌های فرعی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز از لحاظ قدمت دومین شرکت بعد از نفت و گاز مسجدسلیمان است.

 گستره جغرافیایی شرکت آغاجاری در سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و هشت شهرستان است که ۲۵ هزار کیلومترمربع وسعت دارد و از نظر تولیدی یک‌پنجم تولید مناطق نفت‌خیز جنوب را انجام می‌دهد.

 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ساخت قطعات دستگاه‌های فرایندی جز شرکت‌های پیشرو صنعت نفت کشور است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از