حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم نیست

افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم نیست

محمد کعب عمیر نماینده شهرستان شوش و کرخه گفت: با توجه به نرخ تورم کشور باید به سمت افزایش حقوق کارگران حرکت کنیم تا از این طریق بتوانیم بسیاری از دغدغه‌های این حوزه را مدیریت کنیم.

محمد کعب عمیر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون تورم در کشور اظهار کرد: تصمیم افزایش برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار، برخلاف میل کارگران کشور صورت گرفته است و این قضیه نارضایتی قشر زحمت‌کش کارگران را در پی داشته است.

وی افزود: تورم در کشور زیر ۵۰ درصد نیست و در چنین شرایطی نباید سفره جامعه کارگری را کوچک‌تر از این کرد؛ چراکه با این تصمیم قطعاً تولید ملی نیز آسیب خواهد دید و در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را جهش تولید نام‌گذاری کرده است، باید کارگران دغدغه‌ای جز تولید نداشته باشند. 
نماینده شهرستان شوش و کرخه گفت: باتوجه به اینکه پژوهش‌های صورت‌گرفته در مرکز پژوهش‌ها، سبد معیشتی کارگران حدود ۲۱ میلیون تومان تخمین زده شده بنا بر وضعیت معیشتی حداقل مزد در سال ۱۴۰۳ باید ۴۵ درصد افزایش داشته باشد، چرا که رابطه دستمزد و تورم عادلانه نیست و این موضوع دغدغه ما نمایندگان است.

کعب عمیر عنوان کرد: تحقق مطالبه جامعه کارگری را حتماً در مجلس و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور جدی پیگیری خواهم کرد و تذکراتی خواهم داد.

وی ادامه داد: ساماندهی هم از دغدغه این قشر کشور است که ما نمایندگان در خانه ملت هم بر این قضیه پافشاری خواهیم کرد که تا قبل از پایان مجلس یازدهم به تصویب و به اجرا برسد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از