حالت تاریک
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403

افزایش رطوبت و پیش‌بینی بارندگی در خوزستان

افزایش رطوبت و پیش‌بینی بارندگی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز شنبه، در مناطق مرتفع شرقی و شمالی، احتمال ابرناکی و رگبارهای پراکنده همراه با رعدوبرق وجود دارد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه زاری روز شنبه اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز شنبه، در مناطق مرتفع شرقی و شمالی، احتمال ابرناکی و رگبارهای پراکنده همراه با رعدوبرق وجود دارد.

 وی افزود: سامانه بارشی نه‌چندان فعالی از اواسط وقت فردا یکشنبه استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای به‌ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بارش در دیگر نقاط استان به‌صورت نقطه‌ای خواهد بود و بارش‌ها در روز سه‌شنبه در ارتفاعات استان ادامه خواهند داشت.

 سبزه زاری گفت: تا روز دوشنبه در مناطق جنوبی و ساحلی و تا حدودی مرکز استان افزایش رطوبت مورد انتظار است و از بعدازظهر فردا تا اواخر روز دوشنبه نیز وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال خیزش گردوخاک محلی و موقتی در این مناطق وجود دارد.

 وی اضافه کرد: شمال خلیج‌فارس نیز تا اواخر روز دوشنبه در برخی ساعات مواج خواهد بود.
سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دزفول با ۳۸.۳ و ایذه با ۹.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۷.۶ و حداقل ۲۱.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از