حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
به مناسبت پنجم مهرماه:

اقتدار کشور از نیروهای مسلح است

اقتدار کشور از نیروهای مسلح است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: این اقتدار و عزت از نیروهای مسلح و مردم ما است و از این رو دشمنان به خود جرات نمی‌دهند که به ایران دست‌درازی کنند.

به گزارش رهیاب، همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و پنجم مهرماه سالروز عملیات پیروزمند شکست حصر آبادان نیروهای مسلح نظامی و انتظامی صبحگاه مشترک برگزار کردند.

 

بسیج دانش آموزی و بسیج مردمی آبادان نیز به صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نظامی و انتظامی پیوستند.

 

حاضران در این مراسم از مقابل پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و تمثال رهبر معظم انقلاب رژه رفتند و به آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

 

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، حسینی محراب استاندار و حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان از میهمانان حاضر در این مراسم بودند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در آبادان گفت: پنجم مهر سالروز شکست حصرآبادان درعملیات ثامن الائمه یک روز تاریخی است و توانست باعث تحول در جنگ شود. این عملیات بسیار افتخارآفرین و غرور انگیز بود و باید به مردم پایدار آبادان و خوزستان درود فرستاد.

 

سید محمد حسینی افزود: مردم آبادان در روزهای محاصره کامل شهر را ترک نکردند و مقاومت کردند و نگذاشتند شهر در تصرف دشمن قرار گیرد و به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و دشمن را از خاک آبادان بیرون کردند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون اقتدار و عزت نیروهای نظامی و انتظامی و مردم باعث شده کسی در دنیا جرأت تصری به خاک کشور را نداشته باشد و امیدواریم این قدرت باعث امنیت و رفع مشکل اقتصادی مردم شود.

 

وی با بیان اینکه شکست حصر آبادان مبدا تحول جنگ تحمیلی است، افزود: اگردرروزهای ابتدایی جنگ انسجام و آمادگی کاملی وجود نداشت، نمی‌توانستیم توفیقات مناسبی را داشته باشیم. بنی صدر خائن نیز مانع آن بود تا نیروهای نظامی ما در کنار هم قرار بگیرند و عملیات مشترک را آغاز کنند اما پس از عزل او و ایجاد همدلی میان نیروها، عملیات ثامن اولین عملیاتی بود که با موفقیت انجام شد.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه عملیات شکست حصر آبادان یک عملیات غرور انگیز و افتخار آفرین بود و روح امید را زنده کرد، گفت: به مردم پایدار و مقاوم خوزستان و آبادان درود می‌فرستیم که در سال‌های جنگ در معرض حملات دشمن بودند اما حتی در شرایط بسیار دشوار محاصره، این مردم مقاومت کردند.

 

حسینی عنوان کرد: ۴۲ سال قبل ما در موضع دفاع بودیم و تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، فراری دادن دشمن از خاکمان بود و امروز نیروهای مسلح و مردم ما سرافراز و سربلند هستند و در دنیا کسی جرات تعرض به خاک ایران را ندارد.

 

وی ادامه داد: این اقتدار و عزت از نیروهای مسلح و مردم ما است و از این رو دشمنان به خود جرات نمی‌دهند که به ایران دست‌درازی کنند. اکنون میدان و دیپلماسی در کنار هم قرار گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند تا بیگانگان بتوانند اقداماتی انجام دهند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دشمنان خارجی که از جریان‌های مختلف حمایت می‌کردند تصمیم گرفته‌اند که تفاهم کنند و دست از دشمنی بردارند. حتی آمریکایی‌ها نیز که طراح اصلی بسیاری از این مسائل بودند به تبادل زندانی روی آورد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم قدرت و امنیت کشور باعث شود تا وضعیت اقتصادی کشور نیز روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از