حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403

امانت‌کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ۴۲درصد افزایش یافت

امانت‌کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ۴۲درصد افزایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برای شاخص امانت کتاب یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که ۹۳ درصد آن در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی محقق شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان؛ عباس حسین‌زاده روز شنبه در گفتگو رسانه‌ای اظهار کرد: برای شاخص امانت کتاب یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که ۹۳ درصد آن در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی محقق شد.

 وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی و مرجع در کتابخانه‌های عمومی خوزستان موجود است که علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اهدای ۸۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال گذشته بیان کرد: در این شاخص نیز رشد ۱۴۳ درصدی حاصل شده که امیدواریم امسال نیز با طرح اهدای کتاب اهدای زندگی و با مشارکت مردم جذب بیشتری اتفاق بیفتد.

 حسین‌زاده با اشاره به رشد ۱۹ درصدی عضویت در کتابخانه‌ها ادامه داد: سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر به عضویت درآمدند درحالی‌که این رقم ۹۶ هزار و ۸۹۱ نفر بوده است.

 وی اضافه کرد: دو پیشخوان کتابخانه در روستاها طراحی و فعال شد و همچنین با استفاده از اعتبارات امسال نیز راه‌اندازی یک پیشخوان در شهرستان ایذه برنامه‌ریزی شده است.

 حسین‌زاده با اشاره به برگزاری ۱۲ هزار و ۷۶۸ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: مرجع مجازی یکی از خدمات کتابخانه‌ای عمومی محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۸۶ مقاله علمی‌پژوهشی توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی دانلود شده است.

 وی رویکرد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال جدید را در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد و گفت: با برگزاری نشست هم‌اندیشی با اساتید حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، معاونت اقتصادی استانداری و نخبگان در این حوزه، راهکارهای عملی‌کردن این شعار در کتابخانه‌های عمومی خوزستان بررسی شد که در سند راهبردی ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از