حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
درگفتگو با رهیاب:

امروز نیازمند فرهنگ سازی دوران دفاع مقدس هستیم

امروز نیازمند فرهنگ سازی دوران دفاع مقدس هستیم

مدیربنیاد شهید استان خوزستان گفت: امروز نیازمند فرهنگ سازی دوران دفاع مقدس برای نسل جوان هستیم و باید آن را در جامعه نهادینه کنیم تا همانند آن دوران همه نسبت به مسایل جامعه خود احساس مسوولیت داشته باشند.

حسن نورانی درگفتگو با خبرنگاررهیاب پیرامون زنده نگاه داشتن روزهای ایثاروازخودگذشتگی اظهارکرد: دفاع مقدّس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخشهای تاریخ انقلاب اسلامی و داستان حماسی پرشکوه مقاومت ملّت بزرگ ایران است که با وجود خسارات آن، الگویی برای ایستادگىِ درس‌آموز مبارزات ملّتهای آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می رود.

وی افزود: عزت، آزادی، افتخار وسربلندی فعلی کشور را نیزمدیون شهدا وامام راحل هستیم و به همین منظور یاد شهدا و امام همام را تا همیشه تاریخ باید گرامی داشت.

مدیربنیاد شهید استان خوزستان گفت: امروز نیروهای مسلح ما مظهر صلح و ثبات منطقه و پیام آوراقتدارملی جمهوری اسلامی است و به آنها افتخارمی‌کنیم، مردم و مسئولان می‌دانند که بخش بزرگی از پیشرفت کشور مدیون جانفشانی نیروهای مسلح است که با تامین امنیت توانسته‌اند مقدمه پیشرفت را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: دربسیاری مناطق شاهد ناامنی هستیم این در حالی است سایه امنیت درسایه مجاهدت و اقتدار نیروهای مسلح ما وجود دارد وبا تلاش این نیروها امروز به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌ایم، نیروهای مسلح ما از کیان نظام و آرمان های انقلاب با تمام توان دفاع می‌کنند.

نورانی اضافه کرد:امروزدفاع مقدس به عنوان یک ارزش وعقیده در بین مردم ما مطرح است نشان از این دارد که حتی با گذشت این همه سال از تاریخ انقلاب اسلامی هنوز اعتقادات مردم به آرمان‌های انقلاب در کشور جاری است و حتی اگر از برخی موارد نیزناراضی هم باشند اما با مساله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک دانشگاه و نعمت بزرگ برای انقلاب اسلامی بود و سبب عمق بخشی به انقلاب در درون کشور و در امت اسلامی شد و اکنون نیز به افتخار مسلمانان و آزادگان جهان تبدیل شده است.

مدیربنیاد شهید استان خوزستان با بیان اینکه امروز نیازمند فرهنگ سازی دوران دفاع مقدس برای نسل جوان هستیم و باید آن را در جامعه نهادینه کنیم تا همانند آن دوران همه نسبت به مسایل جامعه خود احساس مسوولیت داشته باشند، تاکید کرد: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی، تبیین نقش هدایت و  فرماندهی الهی ولایت فقیه در استمرار حیات معنوی کشور، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار و... از مهمترین راهبردهای هفته دفاع مقدس است زیرا آنچه امروز باعث عزتمندی و سربلندی میهن اسلامی ما شده است مقاومت و از خودگذشتگی و جانفشانی شهدای معزز و جانبازان و رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

 نورانی بیان کرد: ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌های آنان حق بزرگی به گردن این ملت دارند باید به پاسداشت رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های این عزیزان در تمام ایام به‌ویژه ایامی که مربوط به هفته دفاع مقدس است سر تعظیم فرود آورد.

مدیربنیاد شهید استان خوزستان با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد: از برنامه های هفته دفاع مقدس، رژه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اهواز، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در محضر رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با حضور مسئولین استان و پخش ویژه برنامه های تلویزیونی بخشی از برنامه پیش بینی شده برای اجرا در استان از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ تا پایان هفته دفاع مقدس خواهند بود.

نورانی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم با برپایی و برگزاری مراسم ها و برنامه های آئینی و مذهبی این فرهنگ غنی و مملو از زیبایی را در جامعه و به خصوص در بین جوانان زنده نگه داریم تا همگان بدانند برای حفظ این آب و خاک چه رشادت ها و از خودگذشتگی‌هایی شده است.

وی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آئین میهمانی لاله‌ها، گلزار مطهر شهدای استان خوزستان با حضور مسئولان، مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر غبارروبی، عطرافشانی و گلباران می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از