حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
امنیت در جامعه از ارکان پیشرفت کشور است
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان:

امنیت در جامعه از ارکان پیشرفت کشور است

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: امنیت، یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای جامعه است زیرا مهمترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سردار حسن شاهوار پور در نشست خبری  همایش امنیت پایدار استان خوزستان با اصحاب رسانه ضمن‌ محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این روزها به دست جنایتکاران رژیم خونخوار صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا جنایتکار مردم مظلوم غزه و لبنان به شهادت می‌رسند ما جنایات ناجوانمردانه و ضد بشری رو محکوم می‌کنیم  و امیدواریم هرچه زودتر رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار محو شود و مردم مظلوم غزه و  لبنان جشن آزادی را برپا کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش امنیت پایدار در خوزستان افزود: این همایش پس از گذشت چهار سال  با حضور بیست نهاد علمی به همت قرارگاه حضرت ابالفضل علیه‌السلام آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) برگزاری چنین همایشی را برای استان مؤثر دانست و گفت:  از آنجا که خوزستان با کشور عراق، ساحل خلیج فارس و آب‌های آزاد مرز طولانی دارد حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و موارد دیگر،  اهمیت برگزاری همایش امنیت پایدار را به ارمغان می‌آورد.

سردار شاهوار پور بیان کرد: امروزه امنیت تک بعدی نیست و صرفا اختصاص به نیروهای نظامی و امنیتی ندارد و مخصوصا امروزه که تهدیدها و جنگ‌ها ترکیبی شده است و همه سیستم‌ها در این زمینه نقش دارند، طبق نظر کارشناسان و مجموعه‌های علمی، امنیت نیز باید از همه ابعاد دیده شود.

وی عنوان کرد: امنیت، یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای جامعه است زیرا مهمترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار،  زندگی، در محیط تحصیل و فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند.

سردار شاهوار پور بیان کرد: این‌جاست که مغزهای فعال، دست‌های توانا و سرانگشتان ماهر، هیچ‌یک نخواهند توانست مسئولیت مهمی را که هر کدام بر دوش دارند، به انجام برسانند. بنابراین باید در ابعادی چون حوزه علمی، اقتصادی تلاش کرد تا امنیت به نتایج خود برسد.

شاهوارپور افزود: همچنین باید در حوزه‌های مختلف از جمله محیط‌زیست، موضوعات فرهنگی و مسائل اجتماعی برنامه‌های خوب و مطلوبی ارائه شود زیرا هر چه رضایت مردم در حوزه اجتماعی بیشتر شود در پایداری امنیت کمک بیشتری می‌کند و دستگاه‌ها باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند.

وی بیان کرد: با تقویت زیر ساخت‌های امنیت نباید اجازه دهیم دشمن از درزها و فاصله‌هایی که احیانا پیش می‌آید استفاده کند بنابراین حوزه فرهنگی در بحث امنیت بسیار مهم است. 

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) عنوان کرد: خوزستان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور است و در آن باید با نگاه افزایش بهره‌وری از منابع موجود و همچنین توجه ویژه به اشتغال، اقدام شود. هر چه درصد بیکاران کمتر باشد مردم امیدوارتر می‌شوند و مشکلات مردم کاهش می‌یابد.

وی گفت: توجه و تجزیه و تحلیل آسیب‌ها و تهدیدهایی که مدام وجود دارد بسیار مهم است. دشمنان از ظرفیت هوش مصنوعی برای امور خلاف شأن انسانیت استفاده می‌کنند و از بمب‌ها و موشک‌های هوشمند برای کشتن انسان‌ها استفاده می‌کنند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

شاهوارپور با اشاره به اهمیت مردمی کردن امنیت بیان کرد: امروز یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه امنیت این است که بایدتلاش کنیم با کمک مردم، امنیت را مردمی کنیم و مردم در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه رسانه در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، گفت: امنیت مقوله‌ای پر اهمیت و پیچیده است که رسانه ها از دو زاویه با این موضوع در ارتباط هستند، از یک سو میزان فعالیت و روشنگری رسانه‌ها، خود متاثر از میزان امنیت موجود در سطح جامعه است و از سوی دیگر روشنگری رسانه، خود به عنوان ابزار و یک کنترل اجتماعی می‌تواند در ارتقاء سطح امنیت در سطح جامعه موثر باشد.

شاهوارپور افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه رسانه این است که در اطلاع‌رسانی هر کسی به میزان وسع خود می‌خواهد اطلاعات در اختیار مردم بگذارد؛ در حالی که مسائل امنیتی باید با تجزیه و تحلیل کامل در اختیار مردم قرار داده شود اما امروز مشخص نیست چه کسی می‌خواهد روایت اول را بگوید. معمولا روایت اول را کسانی می‌گویند که روایت‌شان کارکرد منفی دارد و می‌خواهند برای مردم نگرانی ایجاد کنند و این ناشی از کوتاهی مجموعه‌های متولی است. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از