حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در خوزستان؛

امید آفرینی مهم‌ترین رسالت اصحاب رسانه است

امید آفرینی مهم‌ترین رسالت اصحاب رسانه است

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رسانه ها باید پیشرفت‌ها را در جامعه به صورت حداکثری انعکاس دهند و روایتگری را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛مرتضی کارآموزیان امروز ۱۶ آذرماه در آیین آغاز جام رسانه امید در اهواز، با تبریک روز دانشجو، اظهارکرد: با برگزاری جام رسانه امید، فصل جدیدی از رویدادها در خوزستان آغاز می‌شود. تا به امروز جام رسانه در شش استان برگزار شده است.

وی افزود: رقابت از جایی شروع شد که ظرف یک سال گذشته درگیر ترروسیم جهانی شدیم و هیچ قانونی برای مقابله نبود. فتنه شهریورماه ۱۴۰۱ آغاز هجمه رسانه های معاند بود و چهار رسانه معاند با ۲۱ هزار گروه برای تولید محتوا فعال شدند؛ در همین راستا نیز جهاد تببین از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و آحاد جامعه به ویژه رسانه ها به گام برداشتن در این زمینه فراخوانده شدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: امسال فراز سوم منویات مقام معظم رهبری در حرم رضوی، با تاکید بر امیدآفرینی بود؛ جایی که از رسانه ها خواسته شد پیشرفت‌ها را در جامعه به صورت حداکثری انعکاس دهند و روایتگری را به درستی انجام دهند. پس اصحاب رسانه باید رصد کنند، ببیند، بشناسند و انتشار حداکثری دهند.

وی با بیان این که ذائقه مردم ایران بر اتفاقات منفی است، گفت: سال‌گذشته بالغ بر دو میلیارد پیام ناامیدکننده در فضای مجازی کشور ایجاد شد و رسانه های معاند نیز بر انعکاس اخبار منفی کشور اصرار داشتند، در جایی که رسانه های داخلی در انعکاس اخبار مثبت کم‌کار بودند.

سرگرد سجاد بهمئی نیز در آیین افتتاحیه اولین رویداد رسانه‌ای جام امید در مجتمع ملی حفاری ایران در اهواز گفت: اولین رویداد رسانه‌ای و تاریخی جام رسانه امید با ۳ رویکرد جهاد امید، جهاد تببیین و جهاد خدمت طراحی شده است.

وی افزود: "جام رسانه‌ای امید" ایده‌ای بود که از خوزستان آغاز و امروز به رویدادی ملی تبدیل شده است.

سرگرد بهمئی ازجمله اهداف ایجاد جبهه واحد رسانه‌ای را شکل گیری این رویداد رسانه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: جبهه واحد رسانه‌ای در شرایط بروز حوادث و هجمه رسانه‌های معاند در خنثی سازی این توطئه می‌تواند موثر باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان اضافه کرد: هویت بخشی، هدایت و گسترش خدمات رسانه‌ای و همچنین افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از جمله اهداف شکل‌گیری این رویداد ملی رسانه‌ای است.

اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» که با تولیدات ویژه خبری فعالان رسانه استان در محور‌های اصلی «جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امید» در بازه زمانی ۲۴ ساعته با مشارکت فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه در محل مجتمع ملی حفاری خوزستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از