حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان مطرح کرد:

آمار فزاینده‌ تصادفات رانندگی در خوزستان

آمار فزاینده‌ تصادفات رانندگی در خوزستان

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: برای ما فوت یک شهروند بر اثر رانندگی قابل‌قبول نیست این آسیب باید شناسایی و برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد خانچی روز یکشنبه در شورای ترافیک خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: باید دلایل کاهش‌نیافتن تصادفات شناسایی و با کمک یکدیگر برنامه‌ریزی لازم برای کاهش خطای انسانی انجام شود.

 وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی نسبت به جان مردم پذیرفتنی نیست افزود: در همین شهر اهواز پل ساخته و راه‌اندازی شده اما تابلوهای آن نصب نشده که این موضوع عاملی برای تصادفات است.

 معاون امور عمرانی استاندار خوزستان انجام فعالیت‌های آموزشی را موضوعی مهم در کاهش تصادفات دانست و گفت: انتظار می‌رود که صداوسیما به معنای عام در بخش تصادفات بیشتر فعالیت کند چرا که مخاطب بسیاری دارد؛ ساخت فیلم کوتاه و پخش آن در فضای مجازی تأثیر بازدارنده دارد.

 وی با اشاره به فوت روزانه مردم شهرهای مختلف استان بر اثر تصادفات رانندگی بیان کرد: برخی از شهرهای استان که آمار فزاینده‌ای در تصادفات رانندگی دارند باید تمرکز بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

 خانچی ادامه داد: یک طرح آموزشی در حوزه ترافیک زمانی تأثیرگذار است که تک‌تک اعضای خانواده و تمام اقشار جامعه را دربرگرفته و آسیب موردنظر را از قبل هدف‌گذاری کرده باشد.

 وی افزود: هر تصادفی که بر اثر قصور یا کوتاهی سازمان و ارگانی باشد یک‌سوم سهم تقصیر بر عهده ارگان مربوطه خواهد بود.

 معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش در بحث فرهنگ‌سازی سهم به سزایی دارد گفت: هرچه آموزش‌ها بیشتر باشد رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی افزایش‌یافته و سبب کاهش میزان تصادفات شده است.

 وی بیان کرد: برای ما فوت یک شهروند بر اثر رانندگی قابل‌قبول نیست؛ بنابراین باید از طریق چهره‌های سرشناس استان و همچنین فعالیت در فضای مجازی، اقدامات بازدارنده‌ای انجام داد.

 بر اساس گفته پلیس راهور خوزستان، تصادفات جرحی و منجر به فوت در استان از ابتدای سال جاری روند افزایشی داشته است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از