حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اداره میراث‌فرهنگی اندیمشک مطرح کرد:

انجام کاوش نجات‌بخشی آثار باستانی در اندیمشک

انجام کاوش نجات‌بخشی آثار باستانی در اندیمشک

رئیس اداره میراث‌فرهنگی اندیمشک گفت: در دو سال گذشته ۲۱ محوطه تاریخی در پشت سد بالارود اندیمشک توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی شناسایی شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی اندیمشک؛ هانی خادم با اشاره به این‌که در دو سال گذشته ۲۱ محوطه تاریخی در پشت سد بالارود اندیمشک توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی شناسایی شده بودند اظهار کرد: اعتبار کاوش در این محوطه‌های تاریخی در سال جاری از محل سازمان آب و نیرو استان خوزستان تخصیص یافت.

 وی افزود: کاوش باستان‌شناسان در محوطه‌های سد بالارود در حد گمانه‌زنی اضطراری بود که تشخیص دهند این محوطه‌ها مربوط به چه دوره‌ای هستند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک گفت: درباره نتایج کاوش در این محوطه‌های تاریخی عنوان کرد: کاوش در این محوطه توسط کارشناسانی که از تهران آمده بودند در مدت یک ماه به‌صورت کامل صورت گرفت و نتایج به‌زودی پس از اتمام مطالعات لازم از پژوهشگاه تهران برای ما ارسال خواهد شد.

 
وی بیان کرد: از جمله محوطه‌های پشت این سد می‌توان به محوطه باستانی «بردپنیر» اشاره کرد که بسیار پراکنده و نزدیک به چهار هکتار است. محوطه «بردپنیر» مربوط به هزاره چهارم و پنجم قبل از میلاد است و در شهرستان اندیمشک، بخش الوار گرمسیری، یک‌کیلومتری شهر حسینیه واقع شده و با شماره ۱۷۹۹۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از