حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
درآیین بزرگداشت چهارم آذر ۱۳۶۵ اندیمشک مطرح شد؛

اندیمشک یکی از ستون‌های مستحکم دفاع مقدس است

اندیمشک یکی از ستون‌های مستحکم دفاع مقدس است

امام جمعه موقت اهواز گفت: اندیمشک یکی از ستون‌های مستحکم دفاع مقدس است که مردمان ایثارگر این خطه حماسه چهارم آذر ۱۳۶۵ اندیمشک را در تاریخ رقم زدند.

به گزاش خبرنگارشبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی روز شنبه درآیین بزرگداشت چهارم آذر ۱۳۶۵ اندیمشک در مصلای نماز جمعه این شهر، اظهارکرد: فرهنگ شهادت طلب، عشق به شهادت طلبی و ولایت پذیری جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس همه امکانات مادی قدرت‌های عالم را در جنگ تحمیلی در هم کوبید.

وی شهدا را زندگان حقیقی تاریخ دانست و افزود: شهدا لشکر مخلص خدا هستند و در طول تاریخ احیا کننده دل‌های مرده بوده‌اند.

حجت‌الاسلام حاجتی جنگ تحمیلی هشت ساله را بزرگترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم دانست و گفت: بسیجیان مخلص با دستان خالی در مقابل تانک‌ها و ارتش تا دندان مسلح بعثی ایستادند و به الگویی در جهان تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه جوانان به عنوان آینده سازان کشور باید ضمن آشنایی با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با شهدا انس بگیرند، افزود: برای نخستین بار پس از ۲۰۰ سال در دفاع مقدس و با ایثارگری رزمندگان و شهدا هیچ بخشی از ایران اسلامی جدا نشد.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ارتش شاهنشاهی ایران در دوران رضا پهلوی در جنگ جهانی دوم حتی یک روز هم نتوانست مقاومت کند و از هم فروپاشید این در حالی است که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با فرهنگ جهادی و انقلابی جوانان خود در مقابل تمام قدرت‌ها ایستاد.

حماسه چهارم آذر ۱۳۶۵ اندیمشک در تاریخ ثبت است

تمام قدرت‌های عالم در مقابل حماس ناتوان مانده‌اند

حجت الاسلام حاجتی اظهار کرد: برنامه رژیم بعثی عراق تجزیه ایران اسلامی بود ولی این توطئه با ایستادگی و ایثارگری مردان و زنان و جوانان کشور در هم کوبیده شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) فقیهی عارف و مقتدر بود و به عنوان فرمانده جنگ در مقابل تمام ابرقدرت‌ها ایستاد و با به خروش در آوردن مردم، دشمن مجهز را سر جای خود نشاند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: شیعه یک پیکره واحد است و هیچ مرز زمینی و قبیله‌ای نمی‌تواند میان شییعان علی(ع) در عالم تفرقه بیندازد.

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به الگوگیری مقاومت فلسطین از ایستادگی و صبر مردم اندیمشک در چهارم خرداد ۱۳۶۵ افزود: فرماندهان و طراحان طوفان الاقصی خود را پیروان مکتب روح الله و انقلاب اسلامی می‌دانند و اتکا به این فرهنگ موجب شده تا امروز تمام قدرت‌های عالم در مقابل حماس ناتوان بمانند.

حماسه چهارم آذر ۱۳۶۵ اندیمشک در تاریخ ثبت است

مطالبه مردم اندیمشک ثبت چهارم آذر در تقویم رسمی است

امام جمعه اندیمشک با گرامیداشت سالروز حادثه خونین و حماسه پر افتخار شهرستان شهید پرور و ولایتمدار اندیمشک در چهارم آذر ۱۳۶۵ گفت: بمباران گسترده و طولانی اندیمشک در این روز یکی از رویدادهای کم نظیر دفاع مقدس بود.

حجت اسلام و المسلمین سیدکمال موسوی افزود: چهار آذر ۱۳۶۵ نشان دهنده اوج وحشی‌گری رژیم بعثی و از طرفی ایستادگی و مقاومت و ایثار زنان و مردان اندیمشک بود.

وی ادامه داد: دشمن وقتی در میدان نبرد در مقابل رزمندگان ناتوان بماند، در شهرها اقدام به نسل کشی می‌کند و این در چهارم آذر در اندیمشک و حوادث کنونی غزه قابل مشاهده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با کودک کشی و نسل کشی به دنبال جبران ضعف و شکست خود است، اظهار کرد: تنها راه رهایی و نجات و رسیدن به پیروزی نهایی استقامت و مقاومت است.

وی افزود: ۳۷ سال قبل این استقامت در شهرستان اندیمشک و در طول هشت سال دفاع مقدس منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و شکست جهانخواران شد.

امام جمعه اندیمشک تصریح کرد: مقاومت غزه در طوفان الاقصی چنان سیلی محکمی به صورت صهیونیست‌ها زد که امروز همه قدرت‌های عالم معترف به پیروزی حماس هستند.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم اندیمشک الگویی برای همه آزادی خواهان است، افزود: مردم ایران اسلامی و اندیمشک قهرمان درس ایستادگی و مقاومت را به دنیا آموختند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت ثبت چهارم آذر ۱۳۶۵ در تقویم رسمی کشور گفت: ثبت چهارم آذر در تقویم از شورای عالی انقلاب فرهنگ به دولت ارجاع شده است که مردم اندیمشک از دولت مردمی انتظار دارند تا این مطالبه ثبت در تقویم سرانجام به نتیجه برسد.

در این آیین که با حضور حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و تنی چند از مسوولان لشکری و کشوری برگزار شد، نماهنگ مقاومت اندیمشک و همچنین سرود «جای خالی تو» برای نخستین بار رونمایی شد.

همچنین به مناسبت چهار آذرماه برنامه‌های متنوع فرهنگی در شهرستان اندیمشک اجرا و زنگ چهارم آذر روز مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در مدارس شهرستان نواخته شد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از