حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره برق شهرستان اندیمشک مطرح کرد:

انشعابات غیرقانونی دلیل اصلی قطعی برق

انشعابات غیرقانونی دلیل اصلی قطعی برق

رئیس اداره برق شهرستان اندیمشک گفت: انشعابات غیرقانونی برق یکی از دلایل قطعی برق در شهرستان اندیمشک است که با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری این مشکل هستیم.

 به گزارش خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ خرماپزان، واژه درستی که تعریف تابستان و گرمای خوزستان است. تعطیلات عید و روشن‌کردن کولرها در خوزستان همگام و همراه است؛ مردم خوزستان از فصل زمستان به یکباره وارد تابستان می‌شوند و این وسط فصلی به نام بهار گم است.

 اما امسال با توجه به آمار و ارقام رسمی مبادی هواشناسی داخلی و خارجی، گرم‌ترین روزهای نه‌تنها سده گذشته، شاید تمام ادوار تاریخ بود. گرمایی که حتی برای مردم خوزستانی که اغلب حتی گرما را به زمستان ترجیح می‌دهند هم طاقت‌فرسا و ناخوش و از حالت معمول به‌دور بود. نیازی به شرح بیشتر نیست چرا که همه ما گرمای امسال را کامل متفاوت‌تر دیدیم و حس کردیم.

 اما به جبر جغرافیا و همه آنچه که گاهی دست‌کاری بشر در اکوسیستم کره زمین یا سوراخ‌شدن لایه اوزون یا آب‌شدن یخ‌های قطب‌ها می‌خوانند، نمی‌توان اعتراض کرد یا حتی گلایه کرد. چرا که مختص بک سازمان، استان، کشور و قاره نیست، اتفاقی است که افتاده، تازه اگر واقعاً بشریت را در این گرمای سال افزون متهم و مجرم بخوانیم. این احتمال هم هست که هزاران دلیل دیگر دخیل در این گرماها باشند که ما نمی‌دانیم.

 از همه این‌ها که بگذریم، به علوم انسان برای راحت زندگی کرد در این دماها می‌رسیم. کولر این ابداع بشریت که فکرش هم خنک‌کننده است و شاید تنها سلاح آدمی برای تحمل یا فرار از این گرماها بخصوص در استان ما خوزستان که با همه ایران توفیر دارد، باشد. قدر کولر و وسایل خنک‌کننده را زمانی بهتر درک می‌کنیم که برای ساعتی یا حتی دقایقی برق قطع شود و انسان بی‌دفاع می‌ماند و خرماپزان خوزستان که آدم را هم می‌پزد.

 خبر قطعی برقی که در این تابستان و گرمای عجیب آن را تقریباً در اغلب کشورها این روزها می‌بینیم از جمله کشورهایی مثل ترکیه، کویت و همین کشورهایی که ادعای آنچه که ندارند را دارند. اما در کشور خودمان با اینکه قطعی برق کمتر از همه‌جاست اما در خوزستان داستان چیز دیگری است و هر دقیقه قطعی برق شاید به‌اندازه روزی زمان ببرد.

 اما امسال در شهرستان اندیمشک در چند نوبت گزارشی از قطعی برق توسط مردم به پایگاه شبکه خبری «رهیاب» رسیده است که خبرنگار ما در شهرستان اندیمشک برای بررسی علل قطعی مکرر برق در ابتدا با چند تن از اهالی شهرستان اندیمشک به گفتگو پرداختیم.

 عباس باغبان ساکن منطقه کوی ولایت اندیمشک در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: گرمای امسال آن چنان زیاد است که تحمل قطعی برق و نبودن وسایل سرمایشی برای من و خانواده‌ام که بچه کوچک داریم امکان‌ناپذیر است و قطعی مکرر امکان دارد به وسایل برقی ما آسیب بزند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه قطعی برق در ماه‌های گذشته وجود نداشت، افزود: گرمای اندیمشک و خوزستان با کل کشور متفاوت است و انتظار ما این است که حداقل برق شهر و استان ما در این دمای بالاتر از حد استاندارد جهانی قطع نشود.

 در ادامه حسن سگوند یکی دیگر از اهالی شهرستان اندیمشک با گلایه از وضعیت قطعی برق اظهار کرد: متأسفانه چندین بار در دو ماه گذشته برق ما قطع شد و این برای شهرستانی که سه سد بزرگ دارد و یکی از تولیدکنندگان بزرگ برق کشور است نباید اتفاق بیفتد.

 با توجه به گزارش‌ها و بررسی وضع موجود برای مصاحبه با رئیس اداره برق شهرستان اندیمشک به دفتر ایشان .

 غلامعلی سرلک در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: همان‌طور که مشخص است دمای هوا در امسال به طرز

 بی‌سابقه‌ای افزایش داشته و همین امر موجب استفاده حداکثری از وسایل سرمایشی و مصرف برق شده است.

 وی در ادامه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان اداره برق اندیمشک در کنترل بار شبکه افزود: فشار و مصرف حداکثری روی شبکه برق گاهی موجب قطعی برق می‌شود؛ اما قطعی در کمترین حالت ممکن و اغلب به دلیل مشکلات فنی از جمله مشکلات و خرابی ترانس‌ها در گرما اتفاق می‌افتد با توجه به این مشکلات به‌ندرت قطعی برق را داریم.

 رئیس اداره برق شهرستان اندیمشک در ادامه از مردم خواست تا در روزهای پیش‌رو تابستان در مصرف برق بخصوص در ساعت اوج مصرف در ظهر و اوایل شب صرفه‌جویی کنند تا مشکل قطعی در هیچ محله و منزلی را نداشته باشیم.

 وی در پایان انشعابات غیرقانونی برق را یکی از مشکلات بزرگ شبکه برق دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه این انشعابات مشکلات بسیار جدی در برق شهرستان به وجود آورده‌اند که با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری این مشکل هستیم.

 انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از