حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرمانده مرزبانی خوزستان مطرح کرد:

اهتمام بر تسهیل تردد زائران اربعین

اهتمام بر تسهیل تردد زائران اربعین

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: تعامل و اتحاد مرزبانی کشور ایران و عراق باعث تحکیم انتظامات مرزی و تسهیل در تردد زائران ایرانی به کشور عراق می‌شود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سردار لطفعلی پاکباز امروز شنبه در دیدار با سرتیپ عبدالساده نیروز یاسین، فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق در کنترل مرز چذابه اظهار کرد: این دیدار در راستای تحکیم انتظامات مرزی باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ایام اربعین حسینی و تسهیل در تردد زوار ایرانی به کشور عراق انجام شده است.

وی افزود: در این دیدار بر ارتقای امنیت مطلوب در نوار مرزی مشترک، جلوگیری از ترددهای غیرمجاز و لزوم انسداد مرز به‌منظور مبارزه با هرگونه قاچاق و تجاوز مرزی تأکید شد.

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: تسهیل در تردد زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی و برخورد شایسته و مناسب با زائرین در خاک ایران و عراق مورد تأکید مقام‌های دو کشور است.

پاکباز با اشاره به اینکه ملاقات‌های مرزی موجب تحکیم روابط و همبستگی بیشتر بین مرزبانی دو کشور می‌شود، اضافه کرد: باید با اتحاد و تعامل هرچه بیشتر، هرگونه ناامنی و قاچاق را از مرزهای بین ایران و عراق ریشه‌کن کرده و اجازه هرگونه توطئه و ناامنی را از سوی معاندین و قاچاقچیان سلب کنیم.

در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین فرمانده مرزبانی استان خوزستان و فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق به امضا رسید.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از