حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
اولویت‌بندی شورای شهر اهواز در رفع مشکلات شهری
رئیس شورای شهر اهواز مطرح کرد:

اولویت‌بندی شورای شهر اهواز در رفع مشکلات شهری

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اولویت‌های اصلی شورا آسفالت، آب‌های سطحی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که در دستورکار کمیته‌ها و کارگروه‌های شورا خواهد بود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمدمهدی مطیعی در یک‌صد و پنجاه و ششمین جلسه صحن علنی شورای شهر اهواز که امروز شنبه برگزار شد، ضمن تقدیر از هیات رئیسه قبلی اظهار کرد: نهاد شورا تدبیری از سوی قانون‌گذار اساسی است تا از ظرفیت‌های مردمی برای اداره امور شهر با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف هر شهر استفاده شود.

 وی افزود: بعد از گذشت بیش از سه سال می‌دانیم کجا ایستاده‌ایم و در چه شرایطی قرار داریم. از همه مردم می‌خواهیم ما را تنها نگذارند و طرح، ایده و پیشنهادهای خود را ارائه دهند تا از خرد و هوش مردم استفاده شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: به مردم اهواز قول می‌دهیم هیچ کاری بدون تأیید خرد جمعی، بدون در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و بدون در نظر گفتن ابعاد علمی و تخصصی انجام نخواهیم داد و تلاش می‌کنیم برای پروژه‌ها و کارها پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی، منطقه‌ای، تخصصی، علمی و حتی ذائقه‌ای را رعایت کنیم.

مطیعی عنوان کرد: باتوجه‌به مطالعات، مشورت‌ها و تبادل نظرها در سه سال گذشته، اشراف نسبی به قوانین مربوط به شوراها ایجاد شده است. نقاط ضعف، نقاط قوت و خلأها شناسایی شده است و اعلام می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها برای تأمین و برگشت نظم و وحدت شورا استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در این راستا علاوه بر پیشبرد کارها، تلاش می‌شود شأن و شوکت شورا و اعضای شورا نیز برگردد و ارتقا یابد و به این منظور باید نقش اساسی و کلیدی شورا از جهت تعامل‌های بین سازمانی حتماً به شورا برگردد.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: معتقد هستیم باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و به همین نسبت خود را ملزم به رعایت قوانین و بخش‌نامه‌ها می‌دانیم، بنابراین به مدیریت شهری اعلام می‌کنیم در خصوص لوایح و مصوبات شورا با حساسیت، دقت و موشکافی بیشتری عمل خواهیم کرد و از تمام ظرفیت نظارت شورا در این زمینه استفاده می‌شود.

وی گفت: شورا با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌هایی به مشکلات شهر به‌ویژه در اولویت‌های اصلی یعنی آسفالت و آب‌های سطحی ورود می‌کند و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز از دستورکارهای این کمیته‌ها و کارگروه‌ها در شورا خواهد بود.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه ظرفیت و توان نیروهای شهرداری بی‌بدیل و بی‌مثال است، ادامه داد: نگاه همه ما این است که بزرگ‌ترین سرمایه شهرداری اهواز نیروی انسانی خدوم و فداکار است و با برنامه‌ریزی صحیح و نگاه عدالت‌محور تلاشمان خواهیم کرد از ظرفیت تمام نیروها استفاده شود و پذیرا و شنوای تمام آن‌ها هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از