حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت فولاد شادگان خبرداد؛

گام بلند فولاد شادگان با شعار «ما می‌توانیم»

گام بلند فولاد شادگان با شعار «ما می‌توانیم»

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: با این فرایندی که در حال اجرا است امیدواریم در ماه‌های آینده شمش فولاد شادگان تولید و وارد بازار شود.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ فولاد شادگان یکی از هشت طرح مهم فولاد کشور است که در دوفاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته شده است، بخش نخست این شرکت با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است.

فولاد شادگان پس گذشت هفت سال از شروع تولید و به‌کارگیری دو هزار و ۴۵۰ نیروی بومی، توانست از ظرفیت هشتصد هزار تُن، عبور کند و بخش عمده‌ای از آهن اسفنجی موردنیاز شرکت فولاد خوزستان را تأمین کند. دسترسی به آب‌های آزاد، حامل‌های انرژی ارزان (آب، برق، گاز)، حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای و نیروی متخصص بخشی از مزایای جغرافیایی شرکت فولاد شادگان است.

اما این پایان کار نبود و گام دوم توسعه کارخانه یعنی راه‌اندازی فولادسازی باهدف تکمیل زنجیره ارزش فولاد، از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت. البته با یک تفاوت بزرگ؛ این بار اراده بر آن قرار گرفت که باتکیه‌بر شعار ما می‌توانیم، شروع تا پایان پروژه به متخصصان ایرانی سپرده شود.

 حسین کهزاد در این باره گفت: شرکت فولاد شادگان با تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران و همه کارکنان فولاد شادگان، اولین ذوب کوره را باتکیه‌بر توان متخصصان بومی راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه با این اقدام اولین ذوب در بخش فولادسازی شرکت فولاد شادگان انجام شد، افزود: با این فرایندی که در حال اجرا است امیدواریم در ماه‌های آینده شمش فولاد شادگان تولید و وارد بازار شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از