حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403

اولین مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در آبادان افتتاح شد

اولین مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در آبادان افتتاح شد

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: بیماری هاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان در بسیاری از مناطق جهان شایع است و در کشور ما نیز یک اولویت بهداشتی مهم به شمار می‌آید.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ دکتر روح‌الله شکری دوشنبه در گفتگوی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری هاری و لزوم درمان موارد حیوان‌گزیده به‌منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری هاری، مرکز درمان حیوان گزیدگی آبادان باهدف ارائه خدمات درمانی تجهیز شد.

 وی افزود: بیماری هاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان در بسیاری از مناطق جهان شایع است و در کشور ما نیز یک اولویت بهداشتی مهم به شمار می‌آید.

 سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: با توجه به درصد کشندگی بیماری یادشده برنامه مراقبت و پیگیری تمام آسیب‌دیدگان حیوان گزیدگی توسط کارشناسان مرکز بهداشت در حال اجرا است.

 شکری اقدامات درمانی افراد حیوان‌گزیده در مرکز درمان حیوان گزیدگی را شست‌وشوی محل زخم با آب و صابون به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، تزریق واکسن هاری و تزریق سرم ضد هاری برشمرد و گفت: در صورت نیاز، ارائه این خدمات برای افراد حیوان‌گزیده در ساعت اداری در مرکز درمان حیوان گزیدگی واقع در مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی (ره) و در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه خدمات ارائه‌شده در این مرکز رایگان است، بیان کرد: شهروندان در صورت هرگونه مواجهه با حیوان گزیدگی هر چه سریع‌تر به مرکز یادشده مراجعه کنند.

 شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

سالانه در ایران بین ۱۰ تا ۲۰ نفر به هاری مبتلا می‌شوند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از