حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یادداشت؛

اپیدمیِ بی‌حجابی سیمای‌فرهنگیِ استان را مخدوش کرده است

اپیدمیِ بی‌حجابی سیمای‌فرهنگیِ استان را مخدوش کرده است

مسئله هنجارشکنی گسترده و فراتر از آن برهنگی‌های سازمان‌یافته در جامعه است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سید تاج‌الدین ایزدگشب فعال رسانه‌ای طی یادداشتی پیرامون هنجارشکنی و بی‌حجابی در جامعه اظهار کرد: پر واضح است امروز اَبر چالش و مستحدثات پیش روی حاکمیت مسئله هنجارشکنی گسترده و فراتر از آن برهنگی‌های سازمان‌یافته در جامعه است که حاصل دوگانه «تساهل و محدودیت» دستگاه‌های متولی است و از سویی مرعوب شدن مسئولان از فضای مجازی است!

شوربختانه همه‌گیری هنجارشکنی‌ها در حوزه حجاب و عفاف با ورود خیل گردشگران به شهرهای هدفِ سیاحت و گردشگری استان خوزستان، خاطر مردم شریف و فرهنگ‌مدار این خطه شهیدپرور را به‌شدت آزرده است و صدای بلند اعتراض آنها را درآورده است؛ اما آنچه هویداست عقب‌نشینی و ضعف در قوه برخورد مراجع قانونی و اجرایی با این پدیده شوم است.

 امروز سیمای فرهنگی شهرهایی نظیر بهبهان، دزفول، آبادان، اهواز و دیگر نقاط استان در سایه بی‌تفاوتی‌ها، تساهل و ضعف در اراده، زیر چرخ ماشین بی‌عفتی و هنجارشکنی در حال له‌شدن است و به همین علت است که صدای نماینده ولی‌فقیه در استان را این بار بلندتر از همیشه در گوش مسئولان پیچیده است.

اکنون که دیگر نگرانی از مسئله عدم مشارکت در انتخابات را پشت سر گذاشتیم و بار روانی فضای حاکم بر جامعه از حادثه اجتماعی دو سال گذشته به‌مراتب فروکش کرده است از طرفی قانون حجاب و عفاف هم به تصویب نهایی رسیده است چرا اقدامی نمی‌شود؟

 نگارنده معتقد است کلان مسئله حجاب، عفاف و مسائل پیرامونی آن قابل‌حل و قابل تدبیر است و امکان عبور از این چالش سخت و پیچیده برای نظام اسلامی وجود دارد؛ به‌شرط آنکه به جامعیت، ابتکار، تنوع، اراده و تکثرِ موضوع، توجه لازم از جانب دستگاه‌های متولی و عموم مردم صورت پذیرد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از