حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
ایثار مردم دزفول در تاریخ ماندگار است
در آستانه هفته دفاع مقدس؛

ایثار مردم دزفول در تاریخ ماندگار است

دارنده مدال فتح گفت: ایثار و پشتیبانی مردم دزفول از خلبانان و کادر پرواز پایگاه چهارم شکاری به حدی زیاد بود که کادر پرواز به پشتوانه و دلگرمی این حمایت مردمی، جانانه بیش از توان و ظرفیت خود را به میدان آورد.

 به گزارش شکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ امیر سرتیپ دوم خلبان محمدتقی جدیدی روز چهارشنبه در گردهمایی و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در سالن نشست‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول اظهار کرد: پادگان‌های چهارم شکاری دزفول در روزها و ماه‌های ابتدایی جنگ نقش محوری در توقف و عقب راندن ماشین جنگی دشمن داشتند به همین دلیل این پایگاه یکی از کانون‌های اصلی حملات دشمن بود.

 وی یکی از دلایل موشک‌باران دزفول در دوران دفاع مقدس را پشتیبانی مردم این شهر از پایگاه مهم و راهبردی چهارم شکاری دانست و افزود: مردم دزفول برای امدادرسانی و پشتیبانی از پایگاه چهارم شکاری هرچه داشتند به میدان آوردند و این حمایت همه‌جانبه موجب دلگرمی خلبانان و کادر پرواز بود.

 این دارنده مدال فتح گفت: ایثار و پشتیبانی مردم دزفول از خلبانان و کادر پرواز پایگاه چهارم شکاری به حدی زیاد بود که کادر پرواز به پشتوانه و دلگرمی این حمایت مردمی، جانانه بیش از توان و ظرفیت خود را به میدان آورد.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمدتقی جدیدی روز چهارشنبه در گردهمایی و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در سالن نشست‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول افزود: پادگان‌های چهارم شکاری دزفول در روزها و ماه‌های ابتدایی جنگ نقش محوری در توقف و عقب راندن ماشین جنگی دشمن داشتند به همین دلیل این پایگاه یکی از کانون‌های اصلی حملات دشمن بود.

 وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های بزرگ‌مردان ایران اسلامی است، افزود: ایثارگری و ازخودگذشتگی مردم دزفول در ذهن و دل تک‌تک رزمندگان حاضر در این شهر در دوران دفاع مقدس حک شده است.

 دزفول در دوران دفاع مقدس بزرگی کرد

 این خلبان بازنشسته نیروی هوایی با اشاره به خدمت هشت‌ساله خود از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۲ در پایگاه چهارم شکاری دزفول ادامه داد: تمام افتخار خود را مدیون مردم دزفول هستم و خود را وام‌دار این خاک و مردم آن می‌دانم.

 وی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس بیان کرد: دزفول در دوران دفاع مقدس بزرگی کرد و این کرامت و پشتیبانی مردم دزفول در تاریخ ماندگار شد.

 امیر سرتیپ دوم خلبان جدیدی با بیان اینکه این وطن با جان‌فشانی فرزندان خود به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شده است، گفت: با افتخار اعلام می‌کنم باوجود کهولت سن در صورت دست‌درازی دشمن به خاک پاک و مقدس ایران، اگر لازم باشد دوباره لباس رزم بر تن کرده و جان خود را فدای این کشور می‌کنم.

توانمندی امروز کشور ریشه در دوران دفاع مقدس دارد

در ادامه بهروز حکمت پور در این آیین با بیان اینکه توانمندی امروز کشور ریشه در مقاومت دوران دفاع مقدس دارد، گفت: جهاد تبیین فریضه‌ای واجب، قطعی و فوری است که توجه به روایتگری درست بر همه لازم است.

وی امیدآفرینی و تبیین دستاوردهای نظام را مورد تأکید قرارداد و افزود: هجمه رسانه‌ای و تبلیغی سنگینی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد که شکستن این هجمه رسانه‌ای و جنگ‌شناختی توجه به جهاد تبیین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: نگاه امیدآفرین و تأکید بر توانمندی جوان ایرانی در گره‌گشایی از مسائل از جمله محورهای مهم در به شکست کشاندن جنگ‌شناختی دشمن است.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای ناتمام دانست و بیان کرد: دشمن با راه‌انداختن جنگ همه‌جانبه رسانه‌ای، اقتصادی، تبلیغی و سیاسی به دنبال ناامید کردن جوانان و نسل‌های جوان از آینده کشور است که تبیین دستاوردهای کم‌نظیر نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف ضروری است.
 رونمایی از ۶ کتاب حوزه دفاع مقدس دزفول

در این آیین از ۶ کتاب جدید حوزه دفاع مقدس دزفول رونمایی شد

 کتاب «پرواز در آتش» به نویسندگی رحمت‌الله رجبی و فرامرز محمدی‌نژاد، کتاب «ستارگان بی‌غروب» نوشته محمدرضا کوهپایه دار، کتاب «شهیدانه» به نویسندگی عاطفه قصاب پور، «مأموریت در پنج‌ضلعی» نوشته مصطفی آهوزاده، «یوسف کنعان آمد» نوشته غلامحسین سخاوت و همچنین کتاب «هشت» به نویسندگی سیده مهسا غفاری از جمله آثار رونمایی شده در این آیین بود.

 همچنین در این آیین تاریخ شفاهی جمعی ۹ نفر از رزمندگان، جانبازان و آزادگان دزفول در دوران دفاع مقدس از جمله تاریخ شفاهی درویش علی بابایی، حسنعلی چاییده، حمید مهرانیان، عبدالعظیم پویا، منصور ظفری، محمد مشکات، سید عزیزالله آزرنگ، محمود سلمان‌پور و حجت‌الاسلام عالمی رونمایی شد.
 رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی عملکرد شبکه بهداشت و درمان دزفول در دوران دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این آیین بود. کادر درمان دزفول در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۰ هزار عمل جراحی زیر موشک‌باران شهر دزفول انجام دادند.

 در این آیین همچنین از بیش از ۱۰۰ نفر از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس دزفول با اهدای لوح تجلیل شد. پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع رزمندگان از دیگر بخش‌های این آیین بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از