حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد:

ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف کشاورزی خوزستان

ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با اجرای ۱۳ طرح کشاورزی در خوزستان زمینه اشتغال مستقیم ۷۵۵ و غیرمستقیم هزار و ۱۳۷ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل جهاد کشاورزی استان خوزستان؛ مجید نبی‌پور اظهار کرد: طرح آبیاری بارانی با صرف ۲۸ میلیارد‌ریال در سطح ۳۹ هکتار از اراضی شوش اجرا و زمینه اشتغال ۹ نفر را فراهم کرد.

وی افزود: یک طرح آبیاری تحت فشار نیز با صرف ۲۳/۷ میلیاردریال در سطح ۷۹ هکتار نیز در خرمشهر به اجرا درآمد و زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: احداث شبکه آبیاری موقت و تسطیح نسبی توسعه نخیلات بخشی از اراضی کشاورزی نورآباد آبادان در سطح ۳۵۰ هکتار اجرا شد که برای اجرای این طرح ۲۳۴ میلیاردریال هزینه و زمینه اشتغال یک هزار و ۷۵۰ نفر ایجاد شد.

نبی‌پور در ادامه بیان‌ کرد: طرح آبیاری تحت فشار شادگان نیز در سطح ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و صرف ۱۸ میلیاردریال اجرا شد که برای هفت نفر اشتغال‌زایی کرد.

وی افزود: طرح آبیاری تحت فشار در ۸۸ هکتار از اراضی بندرماهشهر با اعتباری افزون بر ۱۶/۴ میلیاردریال اجرا و زمینه اشتغال ۱۱ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به اجرای طرح مرغداری گوشتی در گتوند با صرف ۹۰ میلیاردریال اشاره کرد و گفت: این طرح زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: طرح توسعه پرورش بوقلمون با ظرفیت ۱۱ هزار و ۲۰۰ قطعه و صرف ۱۲۰ میلیاردریال در سطح ۱/۸ هکتار از اراضی دزفول اجرا شد که زمینه اشتغال ۳۲ نفر ایجاد شده است.

نبی‌پور ادامه داد: واحد طیور نیز در سطح یک هکتار از اراضی گورسفید دزفول و صرف ۱۲۰ میلیاردریال با زمینه اشتغال هشت نفر، طرح تولیدی ۲۰۰ راسی گوسفند مولد در سطح حدود ۲ هزار متر و صرف ۲۵ میلیاردریال در اندیکا، طرح ۴۰۰ راسی پرواربندی گاومیش نیز با صرف ۳۱۰ میلیارد ریال در سطح یک هکتار در بنه حاجات دزفول با زمینه اشتغال ۲۵ نفر، طرح ۵۰۰ راسی پرواربندی بره در ۵ هزار و ۷۰۰ متر و صرف ۸۰ میلیاردریال اعتبار در دزفول با زمینه اشتغال ۱۶ نفر، دو طرح خوراک دام بر پایه علوفه با ظرفیت هر کدام ۳۰ هزار تن و صرف ۵۵۰ میلیاردریال در کرخه و شوش با زمینه اشتغال ۳۰ نفر به اجرا در آمده است.

بر اساس این گزارش سالانه حدود ۱۷ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از