حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

ایجاد فرصت‌های شغلی با اجرای طرح کاشت آکالیپتوس

ایجاد فرصت‌های شغلی با اجرای طرح کاشت آکالیپتوس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: کاشت درخت آکالیپتوس در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در استان با توجه به صرفه اقتصادی و توسعه کشت این درخت در استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پیشنهاد شود.

سید جمال موسویان روز دوشنبه در نشست اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در خوزستان در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: درخت اوکالیپتوس از جمله گونه‌های نهالی است که در قالب این طرح در استان کاشته می‌شود و در بخش‌های مختلف صنعت چوب برای استان سودآور است.

وی گفت: درخت اوکالیتپوس در مدت زمان کوتاه به ثمر می‌نشیند و سودآوری زیادی برای استان خواهد داشت.

موسویان ادامه داد: به همین دلیل برای کاشت این درخت در استان باید از سرمایه گذاران کمک گرفته شود تا برای کاشت این درخت سودآور در استان ورود کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: از تمام اجزای درخت اوکالیتپوس می‌توان در بخش‌های مختلف از جمله تهیه کود، زغال، اسانس و تولید ام دی اف و صنایع چوبی استفاده کرد به همین دلیل یکی از گونه‌های درختی مدنظر در اجرای این طرح برای استان است.

وی افزود: طرح زراعت چوب با اولویت کاشت نهال اوکالیپتوس به دلیل مثمر بودن دربازه زمانی کوتاه و داشتن توجیه اقتصادی در اولویت قرار دارد.

موسویان ادامه داد: کاشت این گونه درخت که با اقلیم خوزستان نیز سازگار است در برطرف‌سازی برخی از بحران‌های طبیعی و ایجاد درآمد در بخش‌های مختلف برای استان بسیار اثرگذار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان افزود: در کنار کاشت درخت راه‌اندازی صنایع وابسته به زراعت چوب نیز در استان در دست پیگیری و بررسی است.

موسویان اظهار کرد: شرایط گلدان‌گیری و نهال‌کاری در استان برای اجرای طرح زراعت چوب در شرایط مناسبی است و از ظرفیت های مردمی برای اجرای این طرح بزرگ ملی استفاده شده است.

وی با اشاره به کمک گرفتن از مردم شهر و روستا برای تولید نهال و خریداری از آنها گفت: این اقدام در کنار سرعت بخشیدن به طرح، در ایجاد درآمد برای مردم نیز تاثیر مثبت دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد: در مدت چهارسال باید ۱۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نهال در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در استان تولید و کاشته شود.

موسویان تاکید کرد: پیاده‌سازی و به نتیجه رسیدن اینگونه طرح‌ها نیازمند اعتبار ملی و استانی است که امید است با پیگیری‌های استاندار خوزستان اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌ زراعت چوب تخصیص یابد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از