حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان مطرح کرد:

سال جهش تولید زمینه‌ساز رفع موانع مشارکت مردم

سال جهش تولید زمینه‌ساز رفع موانع مشارکت مردم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: باید موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در جهت تحقق شعار سال برداشته شود تا شاهد رشد و شکوفایی استان شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون شعار سال اظهار کرد: در سال‌های اخیر رهبری به‌خوبی مشکل اقتصاد ایران را تشخیص داده و شعارهایی با محوریت تولید برای نام‌گذاری سال‌ها انتخاب کرده‌اند. عمل به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در همه کشور و در حوزه‌های مختلف باید انجام گیرد؛ اما در استان خوزستان به دلیل وجود استعدادها و ظرفیت‌های فراوان زمینه‌های بسیاری مانند نفت، معادن، کشاورزی و صنعت برای مشارکت مردم وجود دارد.

وی افزود: یکی از چالش‌های اساسی شعار سال تأمین سرمایه ثابت برای تولیدکنندگان است که می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی علمی در این جهت راهکارهایی برای برون‌رفت از مشکلات موجود طراحی نمود.

نماینده خوزستان در خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ ثبات اقتصادی کشور گفت: امکان تأمین مالی بنگاه‌های خرد و متوسط، تعیین سازوکار شفاف و کارآمد نظارتی موجب پیشگیری از تخلفات و سوء استفاده‌های مالی می‌شود. همچنین جلوگیری از ورود شرکت‌های جعلی و غیرواقعی، مانع از جریان کاذب عرضه و تقاضا می‌شود که جهت حفظ ثبات اقتصادی کشور الزام دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری ادامه داد: با شعار جهش تولید همه شاخص‌های اقتصادی تغییر پیدا می‌کند، بیکاری و نرخ تورم کاهش می‌یابد، صادرات رونق پیدا می‌کند، استقلال اقتصادی پیدا می‌شود و خروجی این همه عبارات، عزت ملی و سربلندی ایران است. البته این همه کارها بدون مشارکت مردم امکان ندارد و هیچ جایگزینی برای مشارکت مردم نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی باید زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنند، افزود: یکی از موانع مشارکت مردم سخت‌گیری‌هایی است که در رابطه با استعلامات و کاغذبازی‌های اداری انجام می‌شود. گاهی اوقات ادارات آن‌قدر در مسیر سرمایه‌گذاران مانع و اتلاف وقت ایجاد می‌کند که فرد از تصمیم خود منصرف می‌شود و نتیجه‌ای جز عقب‌ماندگی در شکوفایی استان و از بین رفتن مشارکت مردم را ندارد.

نماینده خوزستان در خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید تدابیری اتخاذ کنند و دفاتر ویژه‌ای برای تسهیل استعلامات اداری قرار دهند که در اسرع وقت کار مراجعین انجام گیرد. در این صورت است که مردم انگیزه لازم برای مشارکت و سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کنند و زمینه برای اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در توصیه‌ای به جوانان بیان کرد: فقط به دنبال استخدام دولتی نباشید چرا که محدودیت‌هایی دارد و در هیچ کشوری صددرصد استخدام‌ها دولتی نیست و بالای ۹۵ درصد اشتغال به‌صورت آزاد و از طریق مشاغل خدماتی و صنایع تولیدی مانند کشاورزی صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از