حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
فرماندار شهرستان ایذه مطرح کرد:

ایذه مرهون نگاه شهید رئیسی

ایذه مرهون نگاه شهید رئیسی

فرماندار شهرستان ایذه گفت: خدماتی که در دولت سیزدهم در زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی و آموزشی در شهرستان به بهره‌برداری رسیدند خدمات ماندگار و بی‌سابقه‌ای بودند که در هیچ دولتی این امکانات به شهرستان تعلق نگرفته بود.

حسن نبوتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون خدمات دولت سیزدهم در شهرستان ایذه اظهار کرد: در سند توسعه‌یافتگی یک شهر، راه ارتباطی یکی از نیازمندی‌های توسعه‌یافتگی است که موجب گره‌گشایی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌شود.

وی افزود: پروژه آزادراه ایذه به لردگان سال‌ها بر روی زمین‌مانده بود که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون پیمانکاران در سه منطقه «اژگیل» تونلی نزدیک به سد کارون ۳ و همچنین در حوزه شهرستان دزپارت مشغول به کار هستند.

فرماندار شهرستان ایذه بیان کرد: اعتبار این طرح یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان است که از محل اعتبارات مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری به استان خوزستان تأمین شده است.

نبوتی در خصوص پروژه دوم ساخت راه در شهرستان ایذه عنوان کرد: پروژه دوم احداث جاده چهار خطی ورودی ایذه از سمت اهواز به طول ۵ کیلومتر از ورودی شهرستان تا ایستگاه بازرسی نیروی انتظامی است که با نگاه ویژه دولت به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه گفت: در مسیر ایذه به دزپارت ۱۷ کیلومتر باند سبقت تعریض و احداث شد همچنین بیش از پنج پیچ خطرناک که منجر به تصادفات زیادی می‌شدند حذف شد برای این پروژه ۶۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ هزینه و هم‌اکنون در حال تکمیل‌شدن است.

نبوتی افزود: همچنین پل بلوتک شیخان که حدود یک دهه راکد مانده بود در دولت سیزدهم تکمیل و افتتاح شد.

وی گفت: به برکت نگاه محرومیت‌زدایی شهید رئیسی ۶ روستا که راه دسترسی به شهرستان را نداشتند و رفت‌وآمد آن‌ها در فصل‌های مختلف سال دچار مشکل و زحمات زیادی می‌شد با احداث ۱۲ کیلومتر مسیر شکافی و راه دسترسی عشایری باعث شد که ۸۶ خانواده از راه دسترسی برخوردار شوند.

فرماندار ایذه با اشاره به حضور شهید جمهور در شهرستان و تأمین منابع مالی برای اصلاح زیرساخت راه‌ها بیان کرد: جادهٔ روستای پر تردد مرغاب به طول ۸ کیلومتر روکش شد و اکنون پیمانکار در جاده پیان در حال انجام کار است که منابع آن از محل اعتبارات سفرهای ریاست‌جمهوری تأمین شد.

نبوتی گفت: مدارسی که در شهرستان ایذه فرسوده، سنگی، کانکسی و غیر ایمن بودند مورد حمایت دولت سیزدهم قرار گرفتند و ۶۰ مدرسه در سطح شهرستان ایذه ساخته شد، به طور میانگین هر ماه دو مدرسه یا به تعبیری هر ده روزی یک کلاس درس در شهرستان ایذه به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۲ مدرسه در شهرستان در حال تکمیل‌شدن هستند که اول سال تحصیلی یعنی مهرماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

فرماندار شهرستان ایذه عنوان کرد: ۳۰ الی ۴۰ مدرسه در شهرستان وجود دارد که دارای شرایط ایده‌آلی از لحاظ فضای آموزشی هستند.

حسن نبوتی با بیان این که خدمات ماندگار در مدت کوتاه ریاست‌جمهوری در شهرستان گفت: در یک دولتی ۶۰ مدرسه در شهرستانی ساخته شود بسیار بی‌سابقه است.

فرماندار ایذه در خصوص احداث مراکز بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در شهرستان بیان کرد: دولت در حوزه بهداشت و درمان دو مرکز جامع سلامت یکی در شهر و یکی هم در منطقه کلدوزخ همچنین پنج‌خانه بهداشت به بهره‌برداری رسیدند که دارای سه دستگاه آمبولانس به ظرفیت بیمارستان در احداث شد.

وی گفت: در شرایط کرونا که نیاز خیلی شدیدی به فضای درمانی پیدا شد ۶۰ تخت بیمارستانی به فضای بیمارستان و بیش از ۲۴ پزشک متخصص به کادر درمانی در دولت سیزدهم اضافه شد.

نبوتی در ادامه از دیگر خدمات دولت سیزدهم بیان کرد: جذب متخصص زنان در شهرستان که درحال‌خدمت رسانی هستند خرید و نصب یک دستگاه اکسیژن‌ساز تولید اکسیژن که ظرفیت بیمارستان در این مدت دوبرابر شد. دستگاه ماموگرافی، دستگاه سی‌تی‌اسکن، آنژیوگرافی و دو دستگاه دیالیزی در بیمارستان شهدا راه‌اندازی و پایگاه امداد جاده‌ای در محور پیان که سال‌ها رها شده بود در دوران ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی تأمین شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از