حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای‌اسلامی مطرح کرد:

ایمنی تردد محورهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین

ایمنی تردد محورهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: محورهای منتهی به مرز در این استان جهت تردد ایمن و راحت زائران اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده سفرهای اربعینی هستند.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی فرا مذهبی شده و همه مسلمانان و حتی سایر مذاهب نیز در این راهپیمایی که نماد آزادگی است شرکت می کنند.

وی افزد:  یکی از موضوعات مهم در خوزستان شیعه بودن مردم از زمان های بسیار دور است که امروزه افتخار آن‌ها این است که پایتخت مواکب هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای سفر آرام و مطمئن در مسیر تردد زائرین اربعین سال جاری گفت: محورهای منتهی به مرز در این استان جهت تردد ایمن و راحت زائران اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده سفرهای اربعینی هستند. از ماه‌ها قبل در مسیر اربعین اقداماتی همچون تحصیل زیر ساخت های عبور از مرز، شانه سازی اصلاح نقاط حادثه خیز، خط کشی، سایه‌بان، مه پاشی، ترمیم و روشنایی در طول مسیر انجام شده است.

یوسفی با بیان وجود نگرانی‌ها از قیمت خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: البته یک سری نگرانی‌ها هم در برخی از ارائه دهنده خدمات حمل‌ونقل  در نرخ‌ها وجود دارد که در آن جا وزارت راه را مکلف کردیم که بر نرخ قیمت بلیط هواپیما ،قطار و اتوبوس نظارت داشته باشند.

وی افزود: افزایش ظرفیت ناوگان‌های حمل‌ونقل هواپیما، قطار و اتوبوس برای رساندن مردم به مرزها مواردی بود که در مجلس با همراهی دولت صورت گرفته است.

یوسفی بیان کرد: این‌ها نشان می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه عملکرد مثبتی داشت و اقدامات صورت گرفته قابل تقدیر است که امید است در سال‌های آینده مخصوصا در مناطق مرزی تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارز در اربعین عنوان کرد: حذف روادید هم که در سال‌های گذشته صورت گرفته است در بحث تخصیص ارز یکی از اقدامات  خوبی که صورت گرفته در بانک های تهران قرار شده بود که دینار رو به نرخ مبادلاتی بدهند، اما در حال حاضر نرخ دینار اگر چه از بازار آزاد پایین‌تر است اما از نرخ مبادلاتی گران‌تر است که  شنبه در تهران در صحن مجلس جلسه‌ای برگزار می‌شود  که بنا دارم این موضوع را مطرح و پیگیری کنم.

وی در پایان گفت: جا دارد از مهمان‌نوازی مردم شهرهای مرزی ایران در این ایام و همچنین ملت بزرگ عراق تشکر و قدردانی شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از