حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
بازگشت آثار تاریخی شوشتر به موزه این شهرستان
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شوشتر مطرح کرد:

بازگشت آثار تاریخی شوشتر به موزه این شهرستان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر گفت: ‌بخشی از آثار فرهنگی و تاریخی متعلق به شوشتر به این شهرستان بازگردانده شدند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر؛ داود نجارآسیابانی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های صورت‌گرفته و همچنین همکاری و مساعدت معاون میراث‌فرهنگی استان، برخی از اشیاء فرهنگی متعلق به این شهرستان که طی سال‌های گذشته خارج از شوشتر نگهداری می‌شدند به شهر خود بازگردانده شدند.

وی افزود: اقلام بسیار زیاد فرهنگی متعلق به این دیار کهن وجود دارند که بنا به دلایلی خارج از شوشتر نگهداری می‌شوند و تلاش‌های بسیاری شده است تا همه اموال فرهنگی متعلق به شوشتر به محل اصلی خود بازگردانده شوند که با موافقت مسئولان مربوط همراه بوده و گام نخست آن نیز در چند روز گذشته اجرایی شد و البته استرداد برخی از اقلام نیز به‌دلیل نیازمند بودن به فضای مناسب تا زمان ساخت مخازن امن به تعویق خواهد افتاد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر گفت: برای ساخت موزه و مخزن امن از سال گذشته تاکنون پیگیری‌های بسیاری شده است که از مهم‌ترین نتایج آن‌ها موافقت اخیر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان برای تخصیص زمین به این موضوع بوده و با پیگیری‌های ویژه فرماندار و نماینده منتخب مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت و در تلاش هستیم تا گام اجرایی آن نیز در سطح اداره راه و شهرسازی شهرستان برداشته شود.

نجار آسیابانی عنوان کرد: در سال‌های گذشته نیز توسط مسئولان وقت توافقاتی برای تأسیس موزه در ساختمان شهرداری شوشتر صورت گرفت که با همت اعضای محترم شورای شهر و شهردار قطعاً محقق خواهد شد.

 وی ادامه داد:اداره‌کل میراث‌فرهنگی هم آمادگی لازم را دارد تا بلافاصله پس از تعیین زمین مناسب، شرایط لازم برای ساخت موزه شوشتر و همچنین تأمین تعهدات برای موزه شهرداری را به‌طور همزمان فراهم آورد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر بیان کرد: در حال حاضر چندین هزار قطعه تاریخی و فرهنگی در اختیار است که باوجود حق بازدید مردم شوشتر، فرصت مناسبی برای معرفی پیشینه و تاریخ و تمدن این شهر به‌شمار می‌روند و همین‌طور زمینه‌ای برای جذب گردشگر بیشتر خواهند بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از