حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس شورای راه و شهرسازی خوزستان مطرح کرد:

بانک‌ها پاشنه آشیل مسکن ملی

بانک‌ها پاشنه آشیل مسکن ملی

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: علی‌رغم اهمیت ساخت‌وساز در حوزه مسکن، عدم ارائه تسهیلات مناسب از سوی بانک‌ها باعث رکود در این زمینه شده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مسعود بیات‌منش در نشست امروز استانداری، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای افزایش مسکن روستایی و ارائه تسهیلات به روستاییان باتوجه‌به تناسب جمعیتی که در استان وجود دارد حداقل ۲۸۰ هزار واحد تخمین زده شده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هدف‌گذاری ما در دو حوزه مسکن خود‌مالکی و مسکن بافت‌های فرسوده است. 

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: در طرح مسکن خودمالکی مردم خود، مالک زمین هستند و فقط برای ساخت‌وساز نیاز به تسهیلات دارند و طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته ۵۶ هزار واحد روستایی در این حوزه در نظر گرفته شده است.

بیات‌منش با اشاره به کند بودن روند اجرای ساخت‌وساز در زمینه مسکن خودمالکی بیان کرد: عدم ارائه تسهیلات مناسب از سوی بانک‌ها باعث شده تا مردم در این زمینه دلسرد شوند و به این سمت گرایش پیدا نکنند. 

وی عنوان کرد: علی‌رغم شرایط موجود تاکنون ۲۰ هزار درخواست به بانک‌ها ارائه شده است که با ۸ هزار مورد موافقت گردیده و تسهیلات در اختیار ساخت‌وساز روستایی قرار گرفته است. 

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار داشت: رویکرد مسکن بافت فرسوده با پیشرفت خوبی در حال اجرا است و از ۴۰ هزار واحد پیش‌بینی‌شده در این حوزه ۵۰ درصد کار پیشرفت داشته است و در این زمینه به لحاظ تحقق برنامه‌ریزی به هدف نزدیک هستیم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از