حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
با کافران جهاد کنید
فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدرضا انصاری»؛

با کافران جهاد کنید

شهید «محمدرضا انصاری» در وصیت‌نامه خود نوشته بود: با کافران جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و همه را آیین خدا باشد «اسلام» و اگر از فتنه و جنگ دست، کشیدند با آن‌ها عدالت کنید که ستم جز بر ستمکاران روا نیست.

به گزارش به شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید «محمدرضا انصاری» در سوم بهمن ۱۳۴۵، در شهرستان دزفول به دنیا آمد. پدرش اسدالله، در شهرداری کارگری می‌کرد و مادرش مریم نام داشت. دانش‌آموز دوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم بهمن ۱۳۶۱، در شوش به شهادت رسید. تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است. مزار یادبود او در گلزار شهدای همان شهرستان واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید «محمدرضا انصاری»: 

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

 با کافران جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و همه را آیین خدا باشد «اسلام» و اگر از فتنه و جنگ دست، کشیدند با آنها عدالت کنید که ستم جز بر ستمکاران روا نیست. «قرآن کریم»

 بهترین مرگ‌ها رضایت و خشنودی خدا را به همراه دارد

 با درود بیکران به امت شهیدپرور و امام، امت امام خمینی (ره) من در این لحظه از زمان وظیفه خود می‌دانستم که به جبهه بروم. ای برادران عزیز! به خداوند توکل کنید که این مرگ حقی است که برگردن تمام انسان‌ها قرار می‌گیرد، اما چه خوب که آدمی لیاقت و شایستگی مرگی را پذیرا باشد که بهترین مرگ‌ها باشد که رضایت و خشنودی خدا را به دنبال داشته باشد.

 خواهران حجاب خود را حفظ کنید

 و ای خواهران عزیز حجاب خود را حفظ کنید که سیاهی حجاب شما رنگین‌تر از سرخی خون من است. با عرض سلام بر مادرم و برادرم و خواهرم امیدوارم که در زیر سایه امت اسلامی و امام امت به‌خوبی زندگی کنید. مادر عزیزم! باید مرا حلال کنید؛ چون تو زحمت و رنج زیادی در زندگی من کشیده‌ای و من آن‌چنان فرزندی نبوده‌ام که از زحمات تو قدردانی کنم. والسلام

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از