حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مطرج کرد:

برانگیختگی افکار عمومی جهان علیه اسرائیل

برانگیختگی افکار عمومی جهان علیه اسرائیل

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان گفت: سیاست استکبار نسبت به فلسطینیان سال‌ها در دستور کار بود، پس از رخ‌دادن کشتارجمعی در غزه، افکار عمومی جهان نسبت به این رژیم در سراسر جهان تغییر کرده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر علوی‌کیا در گفتگوی رسانه‌ای اظهار کرد: ادامه‌یافتن کشتار در غزه از نظر کارشناسان و تحلیلگران غربی نیز، تصمیم شخصی و حزبی مربوط به نتانیاهو است تا بتواند قدرت خود را حفظ کند. نتانیاهو برای حفظ قدرت شخصی، می‌داند که اگر جنگ تمام شود، اوضاع او در سرزمین‌های اشغالی زیر سؤال رفته است. چراکه هزاران نفر از زنان و کودکان را به شهادت رسانده و از سویی اوضاع رژیم جعلی صهیونیستی را نیز به خطر انداخته است.

وی با اشاره به اقدامات غیرانسانی نتانیاهو در فلسطین، ادامه داد: نتانیاهو، بسیاری از مشکلات اقتصادی، سیاسی و استراتژی را برای این رژیم به ارمغان آورد و از سویی رژیم خود را به خطر انداخت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: با توجه به دارابودن غول رسانه‌ای جهان، سیاست نظام سلطه در سال‌های اخیر این بوده که همواره فلسطین را به فراموشی بسپارد و در افکار عمومی جهان، رژیم جعلی صهیونیستی رژیمی قانونی به‌حساب آورده شده است و فلسطینیان را این‌گونه نمایش می‌دهند که مخالف اسرائیل هستند و این رسانه‌ها آن‌ها را تروریست به‌حساب آورده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علوی‌کیا عنوان کرد: این سیاست استکبار نسبت به فلسطینیان سال‌ها در دستور کار بود، اما پس از رخ‌دادن جنایات و کشتارجمعی ۱۰ ماه گذشته در غزه، افکار عمومی جهان برگشت و نظرات عمومی درباره این رژیم در سراسر جهان تغییر کرده است. به‌گونه‌ای که شاهد جنبش آزادی‌خواهان سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی بودیم و این موفقیت بزرگی برای مردم مظلوم فلسطین است.

وی با بیان اینکه خود اسرائیلی‌ها نیز منتقدان و مخالفان جدی نظام خود هستند، ادامه داد: تحلیلگران آمریکایی و غربی این مسئله را خوب می‌دانند که نتانیاهو برای باقی‌ماندن در قدرت، خیلی از مسائل، حتی موضوعات مهم از دیدگاه رژیم را فدا می‌کند. در داخل این رژیم نیز فشار بسیار زیادی علیه این نظام جنگ‌طلب و کودکش وجود دارد. به نظر می‌رسد نتانیاهو برای اینکه درون را متحد کند، به دنبال باز شدن جبهه‌های جنگ جدیدی است و قصد دارد آمریکایی‌ها را قانع کند تا مستقیماً وارد جنگ شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران، عنوان کرد: شهادت اسماعیل هنیه، مسئله بسیار مهم و پیچیده‌ای است. باید توجه داشت که در زمین دشمن بازی نکنیم. امروزه در فضای رسانه، مسائلی برای برهم‌زدن اذهان عمومی در جبهه مقاومت منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی با ترور شهید هنیه، دست به عملیات بسیار خطرناکی زد و این می‌تواند برای آن‌ها نقطه آغازی بر پایان باشد. اینکه در یک کشور پس از برنامه‌ای مهم، دست به ترور مهمان زده‌اند، اقدام بسیار خطرناکی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علوی‌کیا افزود: اگر با این مسئله هوشمندانه برخورد نشود، می‌تواند خطر به سمت خودمان بازگردد و این مسئله می‌تواند نقطه عطفی در مبارزه جبهه مقاومت علیه جبهه استکبار جهانی که یک غده سرطانی در منطقه ما کاشته است، باشد.

وی ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که دشمن فقط با سلاح نمی‌جنگد؛ بلکه از طریق رسانه و فضای فکری و ذهنی گاهی حتی موفق‌تر می‌جنگد؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم و اجازه دهیم رهبران ما مناسب‌ترین برخورد را با این حرکت غیرمنطقی انجام دهند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از