حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

برخورد قانونی با پارکینگ‌داران یا پارکبانان غیرمجاز

برخورد قانونی با پارکینگ‌داران یا پارکبانان غیرمجاز

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز گفت: ابا افرادی که باعنوان پارکینگ‌دار یا پارکبان در این کلانشهر اقدام به دریافت وجه می‌کنند،ز برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ آیت حمیدی در جمع خبرنگاران گفت: افرادی سودجو که در خیابان‌های هسته مرکز شهر و محل‌های پرتردد اهواز مانند کیانپارس، مقابل برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باعنوان‌های مختلف اقدام به صدور قبض‌های جعلی کرده و با استفاده از کارتخوان از شهروندانی که خودروی خود را در حاشیه خیابان‌ها و معابر عمومی پارک کرده‌اند طلب وجه می‌کنند، مرتکب جرم می‌شوند.

وی افزود: این افراد متخلف به علت تحصیل مال نامشروع، به مراجع قضایی معرفی شده می‌شوند و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

حمیدی ادامه داد: درحال حاضر هیچگونه مجوزی برای انجام فعالیت‌های پارکبانی یا پارکینگ‌داری در حاشیه خیابان‌ها و معابر عمومی سطح شهر اهواز برای هیچ فرد حقیقی یا حقوقی صادر نشده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز هرگونه طلب وجه از مردم به این شیوه را غیر قانونی عنوان کرد و از شهروندان خواست درصورت مواجهه با چنین افرادی، با شماره تلفن ١٣٧ شهرداری اهواز تماس گرفته و یا موضوع را از طریق سامانه اختصاصی سازمان پایانه‌ها به سرشماره ٢٠٠٠٦١٢٥ پیامک کنند تا عوامل پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز، اقدام لازم به عمل آورد.

وی می‌گوید: سازمان پایانه‌ها به‌عنوان مرجع صدور پروانه فعالیت پارکینگ‌های عمومی سطح شهر نیز علیه این افراد اعلام جرم خواهد کرد.

نبود پارکینگ در سطح شهر‌ها و نقاط پرتردد باعث شده برخی افراد بدون اخذ مجوز‌های اقدام به گرفتن وجه نقد از رانندگان خودرو‌ها کنند، این در حالی است که برخی از این افراد هیچ مسئولیتی در قبال خودروی پارک شده ندارند.

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از