حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
برخورد قانونی با پدیده صید شوکر برقی
فرماندار شادگان مطرح کرد:

برخورد قانونی با پدیده صید شوکر برقی

فرماندار شادگان گفت: برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان برنامه‌ریزی خواهند شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ جمال صالح زاده روز سه‌شنبه در نشست با شیوخ شادگان اظهار کرد: موضوع صید با شوکر برقی دیگر یک مسئله معمولی نیست؛ بلکه یک بحران حاد در حوزه اشتغال و معیشت جوامع محلی است.

 وی افزود: اداره‌های حفاظت محیط‌زیست و شیلات با هماهنگی و حمایت شورای تأمین شهرستان، برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان برنامه‌ریزی خواهند شد.

 فرماندار شادگان گفت: با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط‌زیست شادگان با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه‌های ممنوعه برقی اقدام به صید غیرقانونی ماهی می‌کنند، برخورد خواهد شد و متخلفان برای جلوگیری از ادامه این روند به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

 وی به اعلام انزجار شیوخ و بزرگان طوایف از صیادان غیرمجاز در تالاب شادگان اشاره کرد و افزود: از شیوخ و بزرگان عشایر انتظار داریم با حضور و همکاری با دستگاه‌های مرتبط در مقابله برای برچیده‌شدن این پدیده شوم صید غیرمجاز اهتمام ویژه داشته باشند.

 صالح زاده با اشاره به اهمیت حفظ تالاب برای جوامع محلی گفت: تالاب شادگان از مهم‌ترین منابع تأمین معیشت و اشتغال جوامع روستایی و محلی شهرستان بوده و موجب ارتزاق بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان چه از طریق صید و صیادی و چه تأمین نیاز علوفه دامی و رونق گردشگری تالابی است؛ لذا بر نقش تکلیفی شیوخ عشایر در همراهی و حفظ این میراث طبیعی و گران‌بها تأکید داریم.

 شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از