حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
سرپرست اداره دامپزشکی گتوند مطرح کرد:

برخورد قانونی با کشتار غیرمجاز دام در گتوند

برخورد قانونی با کشتار غیرمجاز دام در گتوند

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند گفت: با هر گونه عرضه و کشتار غیرمجاز دام زنده برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان گتوند؛ هادی احمد فخرالدین اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی، بازدید و نظارت بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی و جمع‌آوری کشتار غیرمجاز دام به‌صورت مستمر و با جدیت در دستور کار قرار دارد و افرادی که عامل تهدید امنیت غذایی جامعه هستند جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: عرضه و کشتار غیرمجاز دام در معابر و جاده‌ها که بدون نظارت‌های شرعی و بهداشتی دامپزشکی صورت می‌گیرد علاوه بر انتشار آلودگی‌های ثانویه و زیست‌محیطی می‌تواند باعث موجب بروز شیوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان گردد.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: نداشتن پیشینه بهداشتی و قرنطینه‌ای در این دام‌ها باعث ایجاد خطر انتقال و انتشار بیماری‌های مشترک دامی شده و در نتیجه سلامت شهروندان و نیز سرمایه‌های دامی را تهدید می‌نماید و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با مرتکبین به چنین مواردی مطابق قانون برخورد خواهد شد. 
احمد فخرالدین عنوان کرد: از استفاده دام کشتار شده در کنار جاده خودداری کنند و از مصرف گوشت دام که خارج از کشتارگاه ذبح شده و توسط افراد ناشناس خارج از چرخه نظارت شرعی و بهداشتی بفروش می‌رسد خودداری نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از