حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
برخورد قضایی با عاملان؛

سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی جرم است

سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی جرم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از برخورد قضایی و قاطع با عوامل سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ صادق جعفری چگنی امروز یکشنبه در نشست کارگروه حقوق عامه دادستانی مرکز استان خوزستان در خصوص مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوای ناشی از آتش‌زدن مزارع و بقایای محصولات کشاورزی اظهار کرد: جلوگیری از آتش‌زدن پسماندهای کشاورزی جزء تکالیف و وظایف برخی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به وظایف جهاد کشاورزی اعم از ترویج آموزش کشاورزان از مرحله زمین تا زمان کشت و برداشت و توزیع محصول در بازار، افزود: جهاد کشاورزی باید اقدامات ترویجی و آموزشی را به کشاورزان ارائه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: اقدامات لازم در بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و چنانچه قصور و کوتاهی از سوی متولیان این حوزه سر زده شود حتماً برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

چگنی با بیان این که آلودگی هوا به‌موجب قانون مجازات اسلامی از مصادیق تهدید بهداشت عمومی به شمار می‌رود بیان کرد: افرادی که اقدام به آتش‌زدن بقایای کشاورزی کنند و این امر سبب آلودگی هوا شود با آن‌ها نیز برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و مقابله قاطع است و دادستانی در کنار متولیان حوزه زیست‌محیطی و پیشگیری خواهد بود تا شرایط زیستی به حالت قابل‌قبول برگردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تبعات ناشی از آتش‌زدن بقایای کشاورزی عنوان کرد: علاوه بر اینکه این اقدام موجب آسیب به مواد مغذی خاک و میکروارگانیسم‌ها، هوا، زمین و سلامت شهروندان شده است، خسارت زیادی را نیز به حیات‌وحش وارد می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از