حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد:

برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان

برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۵۰ درصد محصول گندم از مزارع خوزستان برداشت، ۸۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خوزستان خریداری و در ۳۱ سیلو، ۱۲ کارخانه و ۷۱ مرکز خرید روباز نگهداری می‌شوند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان؛ مجید نبی‌پور اظهار کرد: هنگام برداشت محصول گندم با جبهه بارندگی مواجه شدیم که با اطّلاع‌رسانی هواشناسی، نشست‌های بحران با همکاری استانداری برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.

وی با عنوان اینکه تاکنون ۵۰ درصد محصول گندم از مزارع خوزستان برداشت، ۸۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خوزستان خریداری و در ۳۱ سیلو، ۱۲ کارخانه و ۷۱ مرکز خرید روباز نگهداری می‌شوند، افزود: ۵۸ هزار تن گندم در فضای باز نگهداری می‌شد که در صورت بارندگی دچار مشکل می‌شدند و خسارت زیادی می‌دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچ‌گونه خسارتی ندیدند.

نبی‌پور با اشاره به انتقال بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف، بیان کرد: فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضاهای استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.

 وی با اعلان اینکه بیشترین میزان بارندگی روزهای اخیر در دزفول، اندیمشک و شوش ثبت شده است، گفت: نگرانی‌هایی در خصوص خسارت به مزارع برداشت نشده شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک، مسجدسلیمان، ایذه و دزپارت وجود دارد که در حال رصد و پایش مزارع این شهرها هستیم.

 مجید نبی‌پور با اظهار اینکه خسارت‌های وارده به مزارع گندم در نقاط مختلف پس از پایش و بررسی کارشناسی اعلام خواهد شد، افزود: هر کشت با بیمه محصولات همراه است که خسارت‌ها به بانک کشاورزی اعلام خواهد شد تا حق کشاورزان ضایع نشود.

وی در خصوص بسته‌های حمایتی در صورت تداوم بارندگی، گفت: امروز نشستی در این خصوص برگزار و تمهیدات لازم برای حمایت از بهره‌برداران اندیشیده خواهد شد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از