حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
برنامه ملی نفس سقط‌جنین را کاهش داد
نجات فرزندان سقط؛

برنامه ملی نفس سقط‌جنین را کاهش داد

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: برنامه ملی نفس به‌منظور کاهش سقط‌جنین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان در حال اجراست تاکنون از سقط ۱۳۵ جنین در دزفول جلوگیری شده و نشان‌دهنده تلاش‌های مؤثر در راستای حفظ جان و سلامت خانواده‌ها است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمدعلی شفیعی‌نیا روز دوشنبه در حاشیه برپایی غرفه نفس در نمایشگاه معبری از نور در گذر صدرای دزفول اظهار کرد: برنامه ملی نفس «نجات فرزندان سقط» یکی از سیاست‌ها و قوانین جوانی جمعیت است که از اواسط سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.

 وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی و مشاوره مادران باردار و زوج‌هایی است که به هر دلیلی درصدد سقط‌جنین هستند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: بسیاری از زوج‌های جوان با این اقدام و اجرای این طرح نسبت به ادامه مراحل بارداری و حفظ فرزند خود متقاعد شدند.

شفیعی‌نیا یکی از دلایل عمده سقط‌جنین را مسائل فرهنگی عنوان کرد و افزود: پزشکان، ماماها، مراقبان سلامت، بهورزان و کارشناسان سلامت روان حوزه بهداشت پس از گفتگو با زوج‌ها، علل سقط‌جنین را جویا شده و بر این اساس مشاوره‌های لازم برای اقناع‌سازی آن‌ها ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: سقط عمدی جنین در آیات و روایات امری ناپسند قلمداد شده و از نظر علمی نیز آثار مخرب جسمی مانند خونریزی شدید، عفونت، احتمال ناباروری در بارداری‌های بعدی، مرگ و آثار مخرب روانی مانند احساس گناه، افسردگی، افزایش استرس و اضطراب و خودکشی را در پی دارد.

غرفه نفس تا پایان هفته دفاع مقدس هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ در نمایشگاه معبری از نور واقع در بلوار ملاصدرا تقاطع فرهنگ شهر آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از